beckaf

Alla inlägg under maj 2013

Av beckaf - 21 maj 2013 11:31

Godeftermiddag. Klockan är halv tolv och jag sitter i morgonrock och tofflor, skrivandes på min stora rapport som jag hållt på med sedan nio imorse. Ruggigt väder ute, nästan lite kyligt, så tråkigt ju :( Ska dra på mig löpskorna och ta en springtur ute idag, skippar gymmet och kör utomhus idag. Jag hinner egentligen inte åka upp heller eftersom jag brukar träna i åtminstonde två timmar per gång, måste skriva så mycket som möjligt innan jag sticker vid halv tre.


Förutom rapportskrivande och bokläsning så sitter jag och kikar på nätet, har tänkt boka en heldag ute på Birka (vikingastaden) här nån helg framöver. Jag har inte vart där sedan jag var liten och de har hittat nya fynd i vattnet. Jag har försökt få med mig mina vänner, men de är tydligen alldeles för glamourösa för att gå omkring i en gammal vikingastad, ha ha. Så jag har tänkt att åka ut dit själv, det är ju så himla intressant..

http://www.stromma.se/sv/Birka/

Jag är ingen sån där som måste ha med mig folk, jag har inga problem med att hitta på saker själv :) Detta är ett måste om man är/bor i Stockholm, så ska till att boka nästa helg tänkte jag. Annars så är det en bärs på fredag med min gamla bardomsvän Tommie & på lördag är det Grönan med femkamp med ett gäng vänner.


Puss

Av beckaf - 20 maj 2013 23:08

Hej.., Ush det vart en sen kväll, jag var inte hemma från gymmet förrens vid halv tio, sen pratade jag med älskling hur länge som helst och tiden bara drog iväg. Ligger i sängen nu och ska läsa, det börjar närma sig deadline på mina två uppgifter, så jag måste sätta lite fart.


Imorgon blir det morgongym eller så tar jag helt enkelt löpning utomhus om det är bra väder, det beror på hur mycket jag hinner med plugg under dagen. Imorgon halv fem kliver jag äntligen (efter säkerhetskontroller, polissamtal, brottsregister mm) innanför murarna på en av kvinnoanstalterna här. Jag är sjukt nervös, men så tacksam att jag får vara en del av den här organisationen för kvinnor. Jag bara suuuuuuuger in all ny kunskap jag får av min praktik och jag känner mig så upprymd över allt jag lär mig varje dag och allt som jag faktiskt få vara med om, som blir helt nya erfarenheter som många inte har. Det ni! Bara att få komma in på fängelset imorgon är en sådan grej.. Det är inte många i min ålder som får den här erfarenheten! Med dessa erfarenheter, så växer man som människa, speciellt om man dessutom jobbar med människor. Jag känner mig ibland nästan smartare än många, bara för att jag har fått vara en del av sådana fantastiska möten med människor, fått vara med i misären, plocka, forma om - man är berikad på så mycket kunskap som många i min ålder saknar. Visst, du kan jobba i en affär, eller driva ett företag.. Men det kan alla göra, det är ingen big deal. Men att jobba så här, med människor som jag gör, det kan inte alla göra. Det får mig att känna mig oerhört stolt, att jag har den gåvan att kunna vara en "människomänniska" och jobba med det jag gör.


Nu ska jag läsa vidare om skam&skuld, sedan blir det kudden, för att orka med morgondagen och alla tjejer på anstalten. Puss och godnatt från Hälsinglands bästa pedagog ;)


 



Av beckaf - 20 maj 2013 18:11

Hej.

Åh vilken fin dag detta har vart! Solen har stekt, det har vart en underbart rolig dag på praktiken, en mjukglass med gänget och på vägen hem ringde hjärtat och berättade att han fått svaret på sin sista tenta, han hade full pott vilket betyder att han nu är garanterad plats på Universitetet nästa år (han pluggar där nu också) som Elkraftsingenjör. Grattis älskling! En blivande master-ingenjör och en framtida Polis med ungdomar/narkotika som huvuddel / Sergeant inom det gröna, vilket par vi är! På lunchen stack jag ner till Kungsträdgården eftersom det svenska folket skulle fira våra världsmästare, Tre Kronor. Klart man var där och hejade, firade och skrattade.

Kom hem, la mig direkt i solstolen och stekte, nu sitter jag har och vilar efter maten och om två timmar är det gymmet som gäller. Imorgon har jag sovmorgon, jag ska inte vara på praktiken förrns kl 15.00 Jag kanske berättar vad jag ska göra sen ikväll. Nu ska jag dra igång en tvättis och klippa gräset.

Puss


 


 

Av beckaf - 19 maj 2013 19:05

Min älskling kan det där med att få mig att känna mig som den mest älskvärda människa på jorden. Det här svaret som jag fick nyss, fick mig nästan gråtfärdig!

Så jag måste bara skryta om min älskade sambo, han är världens bästa!

New

Av beckaf - 18 maj 2013 15:37

Fick lite fina ansiktskrämer från Israel av en vän till mig som har vart där. Dem här är helt fantastiska, innehåller alger och lera från dödahavet och de är riktiga lyxkrämer!


 

Av beckaf - 18 maj 2013 14:08

Åh vad varmt det är ute, smäller av snart! Som om det inte var varmt inne på gymmet, varmare när jag kom ut och svetten lacka. Direkt efter gymmet gick jag bort till Teknikmagasinet.. På vägen dit råkade jag gå förbi en helt nyöppnad skoaffär. Asså jag svär, det är tur att min sambo inte läser det här nu, för skorna där inne, uuuuuf, vilka skönheter! Några av dem kommer att få följa med hem :) Tillbaka till T.magasinet ja.. Innan jag åkte hem till Sthlm köpte jag en klocka på T.magasinet i Sundsvall. Men klockan var alldeles förstor och jag han aldrig åka tillbaka till Birsta. Gick in på Ur&Penn i Hudisksvall, de äckliga människorna skulle ha 90 spänn för att förminska den två hack! WTF liksom, det tar en minut! När jag berättade detta för personalen på Teknikmagasinet här höll dom på att smälla av, de fixade allt under en minut helt gratis. Visst att klockan inte är köpt på Ur&Penn, men lite medmänniska kan man väl vara och inte sniket begära hundra spänn för att hjälpa till, men nej, inte i lorthudik.


Nu ska jag ut på en prommis med lillen, hoppa i duschen och sedan blir det plugg resten av dagen/kvällen innan vi ska glo på finalen i ESC. Nästa helg blir det Grönan och öl med gamla goda vänner, så himla kul! Ska ta en afterwork med en gammal klasskompis nästa vecka som jag inte har träffat på 13 år! Så mysigt :)


Puss


 

Av beckaf - 18 maj 2013 00:34

Hej! Åh vilken härlig dag jag har haft idag, jag har knappt lyft på rumpan och endå har jag uträttat så mkt ärenden. Superwoman!? På dagen låg jag ute och lapade sol. Sommarbarnet i mig spann som en katt :) Senare drog jag och kentis ut på en prommis, lagade en underbar korvgryta, pluggade medan maten smälte, stack sen upp till gymmet - 4,5km intervall (phuö) och nästan 2 timmar bål. Kan lugnt tala om att det svider i mitt sexpack just nu ;)


Efter gymmet stack jag till coop, hem och slängde ihop en grym äppelpaj. En gång i månaden får jag ha en "ätardag", eller en smaskdag som jag kallar det, fast jag vräker aldrig i mig trots att jag har den här dagen. Äppelpajen var inget undantag, så nyttig som det bara gick: sockret var utbytt mot stevia, det vita mjölet var utbytt mot brunt och äpplena var ekologiska precis som kokosfettet. Mums!


Apråpå träning, jag tycker det e grymt kul när jag inspirerar människor med träning, men när mina vänner blir inspirerade och vill ha hjälp/tips blir jag verkligen superglad. Träning är ju prio ett för mig och därför blir jag extra extra glad över att bli taggad på Facebook i sådana här inlägg av mina vänner!


Av beckaf - 17 maj 2013 15:02

Nu njuter sommarbarnet ska ni tro! Har legat ute hela dagen, nu ska jag slänga av mig usa-bikinin, dra på mig gymkläderna och åka och pumpa innan fredagsmys ikväll. Puss

Matisyahu – Sunshine


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards