beckaf

Alla inlägg under december 2012

Off

Av beckaf - 30 december 2012 23:58

Bedtime nu, hemgång imorgon! Som jag längtar hem till hund, man och mitt hus!

Av beckaf - 30 december 2012 00:58

Av beckaf - 30 december 2012 00:12

Gokväll.

Sitter inne på kontoret och softar. Om en halvtimme ska det vara mörkt här och jag kan äntligen få gå och duscha efter den här dagen. Har varit ute med S och åkt skoter halva kvällen, vilket jobb jag har va! Underbart :)


På måndag åker jag hem och det ska bli otroligt skönt att få landa en vecka innan skolan börjar igen. Har tentan som väntar och lite annat. På fredag står shopping med mamma på agendan, lovely!


Måste börja planera lite här snart också med min donna Martina om vår semester nu här i vår, till Grekland. En tjejvecka bara hon och jag på en varm strand i ett blått och grönt paradis! En välförtjänt solsemester med bästa pinglan! <3



Av beckaf - 29 december 2012 01:11

Gokväll. Eller säger man godnatt? Fast det är godnatt eftersom jag ska sova. Fredagens arbetspass är slut, sovmorgon imorgon som tur är.

Tog en lång prommis med en kollega på kvällen och vi var ute i nästan två timmar, alldeles stjärnklart och månen lyste upp vägen. Så underbart! Min kropp hatar egentligen när jag är här eftersom jag inte kan träna som jag ska. Jag har vart väldigt i obalans den här veckan och det beror på att jag inte kan röra på mig på det sättet som jag gör annars. Har vart ner till vårt gym här 1 (!!!!!!!!) gång och promenad likaså. Min kropp skriker efter träning.. Annars så kör jag 6 dagar i veckan plus några pass samt jujun. Men på måndag kliver jag av det här passet och då är jag tillbaka bland vikterna hemma :)

Godnatt



Av beckaf - 27 december 2012 14:27

Vila i frid Tony.

Av beckaf - 27 december 2012 14:15

Idag har jag lyssnat på en livshistoria och ett öde utan dess like. Om en väg tillbaka från droger och alkohol, från skam och ångest. Jag har gråtit floder, dels för sorg över mina egna vänner som valde döden framför livet och dels för att rensa. Vilken dag! Jag är SÅ privilegierad att jobba här med dessa unga fina människor, att jobba med människor över huvudtaget. Jag skulle aldrig klara av att jobba i en fabrik eller i en butik, fy gröne så jävla trist.

Jag vill och jag gör skillnad här. Det gör jag inte vid ett par spakar eller bakom en disk.

Åh på vilket jobb kan man lägga sig i sängen och vila nån timme? Jo på mitt <3


Av beckaf - 25 december 2012 23:01

Väskorna är packade, skidkläderna är med och imorgon väntas en veckas jobb. Det blir en toppen vecka och helg med häst och släde hos bonden, skidor i Hassela backen, skoterturer och massa annat. Har jag sagt att jag faktiskt har ett rätt soft arbete! ;)

Nu är det godnatt. Vid frukost ska jag vara på jobbet alert. Drilsergeant Fleischer's back at bootcamp.

Av beckaf - 25 december 2012 13:45

Hallå!

Hoppas alla har fått en fin jul och att alla har alla sina nära i livet.


Jag har precis kommit hem från mitt julårs firande i Enånger med mamma o/c. Stack från jobbet vid ett-tiden igår, hem och snabbade sig och sen for vi. Det slutar bara inte snöa, jag blir alldeles deppig på det här. Idag blir det bara en inne dag. Ska kanske skjutsa hjärtat ikväll dit han vill, jag blir nykter och städad, ska vara på jobbet till frukosten vid tio-tiden imorgon och köra en vecka till. Men sen ska jag har välförtjänt jullov! Haha mina klasskamrater har fått 17 lediga juldagar och jag får bara 6.. Känns lagom roligt men jag älskar ju mitt jobb och mina kids där uppe så det är bara att kriga vidare. Är dock lite stressad eftersom jag har en hemtenta liggandes och eftersom jag stack till jobbet dagen efter att vi slutade skolan så har jag inte haft en ända minut över, men tänkta ta med datorn så får jag se om jag får tid över på kvällarna och börja pula med den.


Puss


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards