beckaf

Alla inlägg under november 2013

Av beckaf - 28 november 2013 22:26

Igår hade jag en helt fantastisk vilodag. Kröp ner i badet, där låg jag i några timmar och lät en stressad kropp varva ner och vila. Ansiktsmask, hårinpackning och faktiskt en kall öl. Bästa kvällen på länge.

Idag var det träning igen, i mina nya Six! Helgens träning uteblir då jag (förövrigt måste sova nu) och halva familjen sätter oss på tåget kl sex imorgonbitti, resten kliver på i Stockholm sen är det destination Danmark hela helgen. Mormor fyller år och har bjudit hela familjen på en weekend dit.

Det blir god mat, öl, shopping och Danmarks största julmarknad i Köpenhamn. Kommer bli sååå mysigt! Nu e det natta och krypa ner i famnen.

Vi hörs.



NEW

Av beckaf - 28 november 2013 22:08

Kär i min nya skulldress. Den kom förra veckan, har glömt bort att visa den!


Av beckaf - 26 november 2013 07:57

Godmorgon.
Dagsform = superform.

Jag är som sagt just nu i mitt ässe. Men efter idag ska jag trappa ner på träningen och lägga mig på 100 ist för 250%. Igår körde jag hårt med vikter på ben och vader på bandet, vänja benen att bära tungt. Om några timmar åker uniformen på samt packning och vapen. Såg första rutten för patrullen, 1,4 mil. Pang tjoff pow.

Påväg nu norröver för att leka med dom stora grabbarna. Ett gäng från Amf och ett gäng från Pansar. Im gonna kick some asses!


Av beckaf - 24 november 2013 23:22

Mina!!
Älskar dom redan :)

Ni hittar dom här:
http://sixdeuce.com/fitness-series/


Av beckaf - 24 november 2013 11:28

Hallå!

Härliga söndag, surt väder bara. Lite halvkallt just nu, men om ett tag ska jag snöra på mig skorna och köra lilla rundan ute, ungefär 1,4km. Söndagar är vilodag, så därför kör jag lilla. Dagarna framöver här ska jag spurta ur mig det sista innan jag sätter mig på tåget norröver för en kall och lång övning. Sedan blir det att gå tillbaka i normalläge i träningen, att lägga på några procent gör mycket och det blir mer stressigare och självklart mer timmar. Det tar rätt hårt att behöva träna som en galning, men som sagt, någon dum j* gick till skolan sjuk och ja, 4 veckors odds emot mig gjorde att jag hade 2 veckor att spela på, inte mkt. Men jag kan lugnt påstå att jag är i mitt livs absolut bästa form under alla dom år jag tränat hårt och jag har verkligen fått uppleva hur kroppen anpassar och förändrar sig under hårda omständigheter och kan gå från 0-100. När man på 2 veckor måste öka träningen ganska markant och man ser hur snabbt kroppen ansluter sig och följer med, det är en häftig grej.


Annars har helgen vart super lugn och chill. Låg i soffan igår och streckkollade Sex and the city filmerna på tv, hjärtat var inte lika uppspelt och fixade klart snöslungan. Men härligt, solen tittade precis fram så ska nog ta vara på läget och snöra på mig dojorna.

Hörs häj


 

Av beckaf - 22 november 2013 14:10

Dag 10.
Utvilad delux efter en kanonskön vilodag igår. På't idag ba. Slagit snabbast pb igen under 2km. Jag skulle bli en utmärkt polis, speciellt på fysplanen -  ingen skulle springa ifrån mig! Efter det, 3km rask promenad med 5kg/per fot och 3kg/per handled. Well, itīs about to go down. LAWD HAVE MERCY!  



 



Av beckaf - 22 november 2013 11:04

Godag.
Fredag idag, inget speciellt händer. Jag ska iväg till gymmet vid tolv och sen blir det lugna uckar. Jag e en sån som gillar lugna helger, det e min ospontaniska sida.. en sån som gärna lallar omkring hemma i onepiecen, somnar i massagefåtöljen och inte gör något alls :) Väldigt lärorikt! Man känner sig själv så pass väl vid detta tillfälle, man vet vad kroppen behöver, man vet när det är dags att chilla liksom. Jag är så himla stressad under veckorna, så helgerna blir automatiskt iklädda onepiece och massagefåtölj, haha.

Skönt att varken ha barn eller hund längre. Jag uppskattar att ha så mkt fritid som jag faktiskt har, det där med att kunna göra så lite som möjligt passar mig. Lugnare med åren, hinner njuta mer på ett annat sätt än vad jag gjorde tidigare.

Jag ligger nog kvar ett tag till...


Av beckaf - 21 november 2013 11:55

Ner och hämta två klänningar, plantera vinterljung och sedan bara ta det lugnt. Jag vet inte om jag ska ta en vilodag idag eller om jag iaf ska ta en löpis ikväll och bara hålla mig till det löpet. Tiden får utvisa! :)


 


Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards