beckaf

Alla inlägg under maj 2013

Av beckaf - 17 maj 2013 10:55

Ledig idag, ska snart upp till gymmet, men just nu ser det ut så här..


 


Sol!

Av beckaf - 16 maj 2013 18:30

Åh vad den här dagen har gett mig mycket. Torsdag, vilket betyder att det är kvinnodagen hos oss.. Som sagt, idag var det tjejdagen och vi hade fint besök av en makeup-artist, en styleist som kom med massor av kläder samt av en nagelartist som gjorde alla tjejer så fina. Jag berättar inte så mycket om min praktik här på den här bloggen, utan jag har en särskild för det, men på torsdagar jobbar vi extra mycket med utsatta kvinnor i alla situationer (utan att helt gå in på vad), men det handlar mycket om missbruk, hemlöshet, våld mm - utsatta tjejer. På torsdagar får dem komma till oss och äta, dricka kaffe, äta bullar, prata och framförallt - ha en fristad utan män.


Ett helt fantastiskt arbete som jag är SÅ STOLT över att få vara med på!

Jag knäppte lite bilder idag som jag kan lägga ut sen, så ska ni få se lite av dagen och hur det kan se ut.



 


Av beckaf - 16 maj 2013 16:35

Heej!

Åh nu har denna donna precis gjort helg, såå skönt, speciellt i detta underbara väder. Kom hen för ett litet tag sedan, har dragit på mig favvis-shortsen, lassat upp jordgubbar, satt mig ute i solstolen och bara njuter fullt ut.

Ska klippa gräset om ett tag, sedan upp till gymmet. Ikväll är det fortsättning på ESC för mig och Kenta, ha ha.

Av beckaf - 15 maj 2013 22:39

Hej :)

Efter 4 timmars sömn inatt ska det bli skönt att lägga sig nu och krasha! Har kört hårt på gymmet idag och det känns som om det har tagit ut sin rätt på tröttheten.

Idag fick mitt hjärta jobba hårt, men jag älskar det verkligen och det gör min kropp med. Jag är otroligt tacksam över min starka kropp som klarar av mycket och idag fick den slita. 4km intervall, bland det tuffaste jag gjort på länge, sedan en bra legday :) Mycket bra gymdag med andra ord!

Efter det: protein och ny müssli. Helt makalöst god och noll socker, bara bra saker i den och havret är i små hjärtan.

Av beckaf - 14 maj 2013 19:24

Hallo.

Jag är så trött idag (vädermänniska forever and ever) trots att jag faktiskt sov till halv nio imorse. även om solen faktiskt tittat fram lite nu, så är min kropp trött efter en hel dag med regn och rusk.


Trots det så har Halestorm gett mig superkrafter från yttre universum, så nu ska jag packa ihop gymväskan och piska den tyska kroppen lite ytterligare. Ikväll blir det jordgubbar för mig och ett grisöra för kentis framför ESC :)


Puss


Freak Like Me by Halestorm


 


Av beckaf - 14 maj 2013 11:31

Hej! En kompis till mig lade till mig i en grupp på Facebook i mitt område och uppåt som det säljs kläder mm. Värsta toppengruppen då jag har massor av skor jag vill bli av med! Har redan sålt av fyra par skor, och hellre att någon köper dessa än att jag skänker bort dom. Har skänkt så mycket kläder och skor på sistånde så nu säljer jag av lite istället :)


Bland annat dessa två par gick som smör på en gång :)


 


 


Jag menar, det är ju bättre att någon köper dessa än att de bara ligger och tar plats hos mig. De översta har jag använt en gång och de nedersta tror jag tom att de är oanvända.. Tjejen som köpte dom var helt lyrisk och ville ha alla fyra paren på en gång, ingen annan fick köpa dom.. Ha ha!

Av beckaf - 13 maj 2013 22:50

Hej! Ska bara dra det här lite snabbt innan jag ska krypa ner i den stora Kungsängen-sängen och ratta på fjärkontrollen ;) Myspys! Ska ta en kvällsrunda med lillkillen innan bara. Drog en repa på gymmet, känns att jag inte vart lika aktiv som vanligt när jag var hemma i två veckor. Höll igång varje dag, men det jag kunde (sprang mm) men man får ju inte den där riktiga slakten som jag behöver om man inte har ett gym.


Ska berätta lite mer imorgon vad som faktiskt händer då, ganska spännande. Eller så får ni en update på onsdag, kommer hem seent imorgon, ska kika lite ESC sen krashar jag nog!


Om man inte visste att det var maj, så skulle man kunna tro att sommaren är här hemma i Stockholm.. Så underbart vackert ute! Så här fint var det ute på kvällsrundan, fotade mormors körsbärsträd!


 


 


 


 


 

Av beckaf - 13 maj 2013 16:52

Älskar att det är varmt så att jag kan ta fram alla sjukt snygga vår/sommar-jackor jag faktiskt har. Denna med underbara färger och svalor, rosor och dödskallar som motiv har jag fått av mamma för längesen och den sprider så mycket sommarkänslor. Höga sneakers och gula, trasiga jeans.


Alla på praktiken sa att jag spred så mycket sommar idag!


 


 


    

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards