beckaf

Alla inlägg under maj 2013

Av beckaf - 31 maj 2013 15:34

Stek i solen, i love it!


Var uppe i V.by förut och shoppade lite, speciellt smycken och accessoarer till sommarens bröllop i juni. Sedan av en slump hittar jag en vintage butik, FULL med kläder, smycken och allt man kunde tänka sig i frisyrväg. Ett mecka för en 40/tals tokig brutta som jag. Jag hittade massor som jag köpte till håret som kommer göra det otroligt mycket lättare att göra mina legendariska bangs och frisyrer i sommar, speciellt till Rättvik, Gnarp och massor av andra härliga tillställningar i sommar ♥ Lite som den här godingen till bang:


 


I ett litet stressat skede hann jag inte glutta på kläderna, men ska dit på måndag direkt igen tänkte jag. Och det e ju det som gäller, vintage kläder. Riktiga kläder som dom faktiskt hade förr. Inte röda "rockabilly" klänningar med svalor på som du köper på Ebay. Nej nej nej nej, det ska vara klassiskt, sådana kläder som tjejerna faktiskt hade då. Dom hade inga sådana! Jag är ju en av dem få som är för det gamla riktiga i klädväg :) Annars ser man ju ut som vilken bonnläpp som helst där uppe. Alla har ju såna klänningar på sig och knyter några gamla näsdukar på huvudet och tror att det var så man såg ut.


Riktiga frisyrer och klänningar som absolut inte är i närheten av det nya "rockabilly", då är man oldschool.

Därför har jag gjort en ny mapp med mitt gamla intresse i mode, livsstil och bilar.

Shirley & Lee – I Feel Good



Av beckaf - 30 maj 2013 22:27

Ja nu är gubbarna uppätna, filmen är slut, jag är nyduschad och trött, så sängen känns lockande nu. Imorgon är det morgongym, samt att lämna tillbaka halsbandet. Skulle ha gjort det ikväll, men jag pratade så länge med morsan så affärerna han stänga, ha ha. Har tänkt att träna tidigt imorgon så ag faktiskt ska spendera min fredag inne - plugg. Jag ska få klart min rapport imorgon så jag kan koncentrera mig på bokrapporten som också snart ska vara inne. Phu..


Nej nu orkar jag inget mer, uppdatering imorgon.

Syster Sol – Kärleksrevolt (ft AKI, Dani M, General Knas)

Puss och godnatt


 

Av beckaf - 30 maj 2013 18:32

Hej. Ska byta om, sticka upp till Vby, lämn tillbaka halsbandet jag köpte till klänningen, sen dra till gymmet. Ikväll ska jag ba lata mig med jordgubbar till någon bra film, är ledig imorgon. Funderar på att ta en sväng till stan och handla till min älskling som fyller år om två veckor när jag kommit hem :)


Idag hade jag mina vita RB´s tillsammans med vita, höga sneakers. Sjukt snyggt!


 

Av beckaf - 30 maj 2013 18:28

På ingång, nya vita converse!


    

Av beckaf - 28 maj 2013 22:44

RB torsk? Love them all!

Av beckaf - 28 maj 2013 17:20

Gokväller.., Middag intagen, nu ska jag sätta mig med min rapport, ögla igenom den och pilla lite. Sedan sticker jag upp till gymmet för andra gången idag. Vid halv-tolvsnåret var jag där imorse och körde mycket ben och rumpa. Nu ska jag upp och köra mycket bål och kondition. Jag älskar min starka, muskulösa, smidiga kropp som tål otroligt mycket.


 


Min chef ringde idag och berättade hur sommaren ser ut och hur schemat med alla semestrar och jobb ser ut. Eftersom han vet att jag har vart här hemma nu ganska länge, så har jag faktiskt fått en månads semester/vila innan jag börjar jobba i juli. Så himla skönt! Bara komma hem och börja pilla i rabatter, bygga soldäck och ligga i hängmattan ♥

Av beckaf - 28 maj 2013 10:38

Godmorgon i solen! Åh så underbart, efter två dagar med regn så är den äntligen här.

Jag vart faktiskt ledig idag, så jag ska klä på mig och åka upp till Vällingby och shoppa lite, sen hitti´n the gym! Sedan ska jag lägga mig i solen och bara steka, MEN - alltid insmord. Viktigt, jag är supernoga med att aldrig sola utan skydd. Solarium solar jag aldrig, tvi. Utan ja lägger mig hellre en sväng under solen insmord med faktor 50. Jag är petnoga och rädd om min kropp och hud.


Igår kom jag även hem med två nya Ray Ban. Snacka om torsk! Men dom hade specialpris uppe på affären i Vällingby där dem låg under tusenlappen just nu. Så jag köpte med mig ett par vita och ett par röda. Ni ska få se :)


Nej.., nu ska jag åka. Idag blir det bål och ben/rumpdag, great!


 

Av beckaf - 27 maj 2013 23:15

Efter en måndag som mina brukar vara, så är man trött av alla intryck och människor. Ett tungt pass på gymmet sätter också sina spår av trötthet, därför ska det bli grymt att sova nu.

Hörs mer imorgon.
Puss

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards