beckaf

Alla inlägg under maj 2013

Av beckaf - 26 maj 2013 21:04

Gokväll.

Har precis kommit in från grannarna, där vart jag bjuden på mat och efterrätt. Inte dåligt! Istället fick jag göra mat när jag kom in eftersom jag ska ha matlåda imorgon. Stekte på kyckling och grönsaker och gjorde en smarrig sallad. Han inte baka bröd eftersom jag vart inne hos dom längre än vad jag först tänkt, så imorgon blir det jordgubbar och nyttig kokosyoghurt till frulle. Bästa kombon för mig som är jordgubbs/kokos-junkie.


Tidigare tog jag och Kentis en lång och blöt prommis i skogen. Nu är det dusch och sedan krypa ner med boken. äänu en praktikvecka imorgon, bara två kvar nu innan jag slutar. Puss


 


 


 

Av beckaf - 26 maj 2013 13:47

På en sekund vart himlen svart, solen försvann och det bara spöregnar just nu!

Jag var iaf uppe tidigt och la mig ute i solen med en skål gubbar och kaffe, fick tre timmar i solen innan skitvädret kom :/ Ringde mamma förut och pratade med henne, grattade henne på morsdag, världens bästa mamma! Hon har snackat om att hon skulle vilja ha ett par rosa Converse, eftersom jag är världens bästa dotter har jag köpt ett par sådana till henne som hon ska få i morsdag present, plus lite annat smått och gott när vi ses om två veckor. Tror att jag ska köpa ett par lika till mig, dom är så himla söta!


 

Av beckaf - 25 maj 2013 16:31

Efter ett långt och roligt samtal med mamma, drog jag på mig sommar-shortsen och gick upp till Konsum. Jag var så sugen på en glass samt jordgubbar till kvällen, mums! Ikväll blir det tok lugnt, ska se till att få klart min rapport nu ikväll eller imorgon så att den är klar. Äta gubbar till någon film och bara pysa på, man orkar inte så mycket längre efter en sådan här vild natt, ha ha.


Nu ska jag dock lägga mig i solen med en vitamindryck och pressa lite.

Puss


 

Av beckaf - 24 maj 2013 15:02

Stress, stress, stress. Typiska sthlmska att stressa!

Stressade omkring inne på Coop i en evighet, stressade iväg till Arken, hem, duscha, stressa till pendeln och endå kom jag i tid, ha ha. Fika med Felicia på Waynes, en kaffe och smoothie. Sen drog vi en repa på stan då jag är ute efter en bröllopsklänning. Ja inte till mig, det kommer det med ;) Men i juni är jag och hjärtat bjudna på bröllop till hans kusin. Jag har ett otroligt vacker fodral hemma i rosa, som jag hade förra året på mammas bröllop.. Men jag kände för något nytt denna gång och i en annan färg. Jag har en butiq som jag älskar, exklusiva klänningar och toppar som tas in från Frankrike och Italien och bara säljs i en liten upplaga av varje plagg. Kanske 10 klänningar av varje sort, när dom tar slut så är det slut. Man kan säga att man är ganska ensam om sin klänning.


Jag hittade ett sådant vackert fodral och i min älsklingsfärg - blått.

Jag lägger upp en bild sedan. Åh, klänningen till mina långa spiror, samt mina svarta, höga kilklackar med nitar på.

Läckert!


Så här såg jag ut tidigare idag.

Älskar mina trasparanta tights jag köpte i vintras, man får en skymt av min gudomliga pinupa också.


 


Av beckaf - 24 maj 2013 09:01

Godmorgon. Har legat i sängen en timme och bara dragit mig, så himla skönt. Vakna upp på ett avslappnat sätt..

Jag ska snart slänga på mig kläder, åka bort till vårt jätte Coop, handla, vidare mot Arken och handla hundmat, sedan hem och göra mig iordning.

Halv tolv ska jag dricka kaffe med Flisan som också är hemma i sthlm. Klockan fem ska jag möta upp min vän Tommie och dricka nån öl. Vi har inte setts på tio år :/ Vi har kännt varandra hela livet, ja sen vi var fem bast, ha ha. Små ligisterna! Det ska bli så kul att träffa honom och svinga en kall bägare!

Puss

Av beckaf - 22 maj 2013 22:01

Efter en lååång och svettig springtur i en ljummen kväll, ska jag dricka upp mitt protein och senhoppa in i duschen, sedan blir det sängen. Är helt slut sen huvudmassagen, ha ha. Vi hörs mer imorgon.

Puss och godnatt


 

Av beckaf - 22 maj 2013 16:51

Hemkommen, nyäten och nu utslagen på soffan.

Idag ska jag byta miljö i träningen, ska ta en långlöpning ute istället för i ett varmt gym på löpbandet. Här nere är det verkligen sommar nu, tom syrenerna har slagit ut - perfekt tillfälle att springa i naturen när det är ljummet och luktar fantastiskt. Lite längre bort här har dom utomhus maskiner på en station liksom, så man kan träna. Lite som på stränderna i Malibu beach. Det är ju perfekt att stanna och köra styrka, utomhus! Imorgon blir det gymmet i vanlig ordning, men jag kunde inte låta bli idag, jag kände för kondis.


Åh, fick nyss ett sms av min älskade bonussyster som jag frågat om hon vill med till Birka med min lilla gosnos (hennes dotter) och dom ville hemskt gärna följa med. Så roligt! Ååh mosters lilla våffla ♥ Vi tänkte boka från Stockholm och inte från Ekerö, även fast den båtresan tar 2 timmar så är det underbart vackert att åka den vägen i Mälaren.


Asså idag var jag med om den skönaste huvudmassagen ever. På praktiken jobbar det en kille som är fd frisör, han visade på alla nerver och punkter som man faktiskt har ganska ytligt i huvudet, där man stimulerar blodet och man kan till och med bota migrän om man har rätta knycket. Ååååh halleluhuja, jag fick verkligen den grymmaste huvudmassagen, jag var helt sömnig efteråt. Eftersom jag känd mig tung i huvudet och kroppen sedan besöket på fängelset igår (mycket känslor) så fick jag hårbotten-massage och han avslutade med att kamma håret då det stimulerar blodcikulationen. Efteråt kände jag mig som ny! Men förstå, vad man kan göra alltså. Sen att jag fick stora komplimanger om mitt hår från en frisör, gjorde mig nog piggare, ha ha. Han berömde mitt hår - långt, friskt och vackert sa han! Varken färgat eller stylat, det är bara otroligt välskött.

Puss


 


Av beckaf - 21 maj 2013 14:09

Skön löprunda gjord.

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards