beckaf

Alla inlägg under februari 2013

Av beckaf - 3 februari 2013 15:50

Hallå!

Åh vad den här söndagen går i snigelfart, men destu mer hinner jag plocka och fortsätta rensa bort. Man blir aldrig klar när man har hus! Men jag och hjärtat har köpt massvis med förvaring i form av hyllor, bokhyllor mm så det ska bli bättre ordning, så därför har jag tagit tag i rensningen, ångrar mig djupt.


Ska snart koka ihop en kycklingsallad och göra klart allt inför morgondagen, så kan jag lägga mig i soffan med mitt hjärta och glo på film ikväll, ta ett bad och bara ha det bra. Lånade lite filmer av papsen som man kan glo igenom :)

Ska på gymmet senare ikväll och köra enbart bål och de nedre magmusklerna. Love it!


Kände för att lägga in Tallstig här, vet inte varför!

Här nedanför räddar hon livet på mig. Ambulanssköterskan sa till henne att hon skulle tänka att det var en vän när hon gnällde om att hon inte orkade. Han sa - tänk att det är Rebecka. Då orkade hon mindre. Ha ha ha, fina vänner!


 


Jag, Tallstig och Jonsson på väg ut i norrlands natten förra julen.


 

Av beckaf - 3 februari 2013 09:23

Vill inte kliva upp! Mysmorgon, men måste dra mig in till Hudik.

Av beckaf - 2 februari 2013 22:32

Gokväll!

Jag är helt tokslut nu efter den här dagen. Har varvat galet plugg med galen rensning i hela huset. Shit, jag tror jag vart i varenda rum, låda, påse, förvaringsboxar, garderob och varenda kartong och rensat. Kläder och skor har jag fått ner i tre påsar till, trots att jag redan skickat med Linda fem (!) st till hennes dotter! Jag har rensat i köksskåp mm, fått in mitt och hjärtats proteinpulver så det inte behöver stå framme, rensat bland jackor, rensat i lådor och slängt häften. Samtidigt har en i vår grupp droppat av så vi har alla fått axla mer ansvar inför redovisningen på måndag och det känns sådär.


Imorgon ska vi träffas i hudik och gå igenom projektet en gång till. Jag släpper av Kentis hos pappa och knatar ner till lilla Bagdad - Skutan. Ha ha, jag skulle vägra bo i Hudik alltså, det är ett som är säkert! Ush.. 


Har tagit en paus i arbetet, ville egentligen ta ett långt bad men jag orkade inte. Jag har en tendens att ha lite spa-kvalitetstid om jag är hemma på helgerna. Ligga i badet, ansiktsmask, peeling aah osv. Men idag orkade  jag inte så jag tog en bastu ist med kokospeeling och en egengjord balsam-inpackning som jag gör då jag bastar, helt underbart till håret i den värmen. Hjärtat, Robin och Rikard är i Hassela och jag känner mig surig över att inte kunna haka på, men skoluppgiften måste gå före, vi måste få till allt - man har inget socialt liv längre.


Nu är det plugg.

Puss


 



Av beckaf - 2 februari 2013 13:28

Kenta och jag saknar sommaren så himla mycket nu när det börjar droppa från taket. Snart så mattes hjärtegull!


 


 


 


 



New

Av beckaf - 2 februari 2013 12:33

Två nya klänningar- en randig skönhet och en fin prickig skönhet till sommarens 50tals tillställningar.

Smycken från Gina för 15 kr styck på rea.


 


 


 


Av beckaf - 2 februari 2013 09:52

Godmorgon! Vad mycket energi man får av solen, bara den lyser genom fönstret!

Jag var ute tidigare och satte upp ny fågelmat till småfåglarna, dom är som tokiga nu. Det pips och visslas för fulla muggar över hela gårdsplanen nu när dom fick ny mat. Viktigt!

När jag stod där ute i solen så slog det mig att jag inte kommer att få vara med om våren här hemma iår.

Det gör mig liiiite sorgsen eftersom jag älskar när våren kommer till Tanne för det år så grymt vackert här hos oss.

Men jag får åh andra sidan ha vår hemma i Stockholm där den till och med kommer tidigare.


Jag ska i och med det göra min LIA (lärande i arbete - praktik) hemma i huvudstaden i 10 veckor från den 2:a april. Det känns grymt att få vara hemma så länge, sen har vi en återsamlingsvecka på skolan innan det är sommarlov den 14 juni. Jag tänker inte riktigt än avslöja vart jag ska vara, men det kommer bli helt fantastiskt och jag ser fram emot det grymt! Det jag kan berätta är att det är kvinnor jag ska jobba med - hemlösa, missbrukande kvinnor. Bor gör jag hos en nära, nära släkting som dessutom åker till sin stuga vid den tiden så det blir bara jag och Kenta i en stor villa :) Myspys! Älska våren och sommaren i Stockholm med mina bästa barndomstjejer ♥


 

Av beckaf - 1 februari 2013 19:04

Sitter och tittar hotell och flyg till Berlin i sommar, jag och hjärtat ska som sagt ta en weekend bara han och jag. Jag har hittat ngr väldigt fina och flådiga hotell mitt i stan som vi ska fundera på och ta och boka så snabbt som möjligt, love it! Vill åka hem till Tyskland helst nu!

Nu är det LOKA och melon  i soffan :)


 

Av beckaf - 1 februari 2013 15:47

Sovrummet har blivit bra mysigt nu! Min sambo tycker att jag alltid gör så fint här hemma och han tycker om när jag pysslar. Min underbaring! Nu ska bara sängstommen målas vit.


Före:


 


 


Efter:


 


 


 


 


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards