beckaf

Alla inlägg under februari 2013

Av beckaf - 24 februari 2013 22:23

Gokväll.


Efter en härlig dag med plusgrader så ska det bli skönt att krypa ner med läxboken och sedan somna.


Hjärtat och jag har donat på som tusan nere idag, städat och slängt massor. Nu ska det köpas mer förvarings lådor bara till rummet under trappen som vi fått ordning i idag. Jag och Kenta har hunnit med en långis i skogen förut, synd att solen vägrade visa sig så skönt som det var idag. På kvällskvisten startade vi bastun och jösses vad skönt. Jag passade på att göra min speciella bastu-inpackning som jag brukar ha då det är perfekt med värme för håret. Nu är det så där lent och härligt.



Godnatt

Av beckaf - 24 februari 2013 18:30

Min älskade och fina vän Tessan har slängt ihop en hel galen kväll i Gävle med bra folk och fint att dricka. Ha ha jag älskar att jag är center of the attention på festen!


 

Av beckaf - 24 februari 2013 18:13

Idag var det såå skönt och underbart varmt ute så att min skinnjacka fick åka fram ett tag.

Det var alldeles för varmt med vinter/dunjackorna nu, så min svarta älskling fick agera istället.


    

Av beckaf - 23 februari 2013 19:00

Sitter inne på Uggs och gluttar. Funderar på att beställa hem ett par svarta :)

Jag har redan ett par bruna "chestnut", men skulle som sagt vilja ha ett par mörkare, helst svarta.

Tror jag ska klicka hem dom så kommer dom bra tills jag åker hem till Sthlm!


 

Av beckaf - 23 februari 2013 18:12

 

Av beckaf - 23 februari 2013 11:55

Godagens! Vilket underbart väder det är hemma, har suttit ute med en kopp kaffe och kenta ligger å linan. Har hängt ut sängkläder samt öppnat fönster i varenda rum. Så skönt att byta lite luft!


Igår var en minst sagt spännande kväll i Hudiksvall.. Haha not!

Jag och Linda hade bestämt att gå ut och dansa. Väl inne i "stan" så visar det sig att de ända ställen som var öppet en FREDAG KVÄLL var två sportbarer utan musik. Hahaha...

Stackars stackars stackars folk som bor där, snacka om sorglig stad.

Därför jag har en bar i mitt vardgasrum, mer fart där!


Men på ena sportbaren visade dem hockey och Djurgården, men trevligt hade vi ändå.


 


------------


Om  ngn kunnig inom vad man får och inte får skriva på nätet läser det här, vänligen kommentera,

Jag ska som sagt på praktik snart, en väldigt omfattande praktik med mkt misär och elände. Jag känner att jag skulle vilja ha en separat blogg, för mina närmaste om min praktik, där det är viktigt att man får skriva av sig, allt vad man ser och är med om. Men, man lämnar ju naturligt inte ut ngr namn, utan det är fiktiva sådana och man behöver inte ens nämna vilken kyrka man ska vara på. Men det viktigaste är att man får berätta.


Får man göra så?

Av beckaf - 23 februari 2013 09:49

Godmorgon! Solen skiner, det är plusgrader och det droppar. Hur underbart är det inte! Nu ska jag sätta mig ute i solen med en kopp kaffe :)

Av beckaf - 20 februari 2013 22:05

Gokväll. Ha ha imorse var jag så trött så jag hörde inte klockan, efter ett bra tag vaknade jag till. Jag har ett supermysigt alarm med vågor, panflöjt och fågelkvitter för jag kan verkligen inte vakna till ngt tjutande. Jag är så där noga med att vakna lugnt och helst till sådant jag har nu - vågbrus. Men imorse var jag ovanligt trött så havet väckte mig ej.


Slutade halv tolv, gjorde helg redan då, underbart! Åkte hem, vilade en timme och fortsatte dona nere i matkällaren. Efter det tog jag en underbar tur i det superfina vädret med Kenta. Såg att en häst har gått hos oss!? Jag tror mig veta vem den skyldige kan vara - framtida polis Rebecka är i farten med fingeravtryck och misstanke. Va! Vad fräckt.. Det e ju tamejtusan privat mark, jävla bönder!


Underbar promenad i djupsnö, mina lår med tränigsvärk tackade mig ej, men det var så otroligt skönt. Kenta hoppade omkring som en galning med solen sken, himlen var blå och mina älskade Rayban var på! Imorgon ör jag ledig, men ska vara inne i Hudiksvall vid två och uppe på Miroi (heter det så?) och möta upp min lärare Anna som sitter där, när hon inte är på skolan jobbar hon där. Vi ska pilla ihop ett nytt cv till mig, det var så längesedan jag hade ett sådant då man jobbat på länge. Men det här cv:t är inget stort söka-fast-anställnings-jobb cv, utan ska skickas in till en bunt bra HVB-hem som jag tittat ut i sthlm där jag skulle vilja jobba extra på helgen bara i den mån det går med praktik. Jag åker ju hem till sthlm om en månad och blir borta tio veckor på praktik, samtidigt tänkte jag försöka jobba extra, så det är det cv:t ska va tillför.


Annars blir det en cool lugn dag imorgon, hoppas på mer sol!


 


Vid halvsju tiden drog jag till gymmet och mötte upp min gym-partner in crime-Linda. Vi drillades hårt och svettigt av bossen Carina och nu är jag rätt färdig. Ska läsa boken, sen ska jag fetknoppa och veta att en underbar sovmorgon väntar på mig.


 


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards