beckaf

Alla inlägg under februari 2013

Av beckaf - 20 februari 2013 09:34

Igår fick jag massor av bilder från vår praktikant E från vår dag i backen med kidsen. Underbar dag i frisk luft :)

Av beckaf - 19 februari 2013 22:39

Hej!
Sopslut (som dom säger här i norrland) människa.nu!

Köttade ben i en timme idag, det börjar kännas nu. Kom hem en halvtimme tidigare idag och alla var vi chockade över det. Socionomer styr med hjärnhand om jag säger så..

Gick en promenad med Kenta, tog in ved, lagade lite mat sen stack jag till gymmet. Nu ska jag fortsätta läsa min krimbok.
Sorry att det ofta blir collagebilder, men eftersom jag oftast bloggar med mobilen så är det lättare att sammanfatta många bilder i ett sådant.

Av beckaf - 18 februari 2013 23:15

Efter en lång skoldag, ett hårt pass på gymmet och många sidor läxläs om Kriminalitet senare, så tog jag ett underbart bad (favoritplatsen i huset) och körde honungs-ansiktsmask. Välbehövligt!

Nu är jag så slut så jag är osäker på om jag kommer att höra alarmet i morgonbitti..

Godnatt

Av beckaf - 17 februari 2013 21:27

Hallå.

Efter en toppen lördag hos mamma o/c med hjärtat är jag nu så trött alltså. Det var gott att äta, gott att dricka och så mycket skratt, hela kvällen. Hämtade upp Kenta hos "morfar" när vi var på väg hem, sedan har vi donat på som tusan här hemma. Hyllor mm har blivit uppsatta i matkällaren, kranen i tvättstugan har kommit upp, jag har dammsugit mina garderober samt plockat och städat uppe medans hjärtat har donat nere.


Nu är tentan inskickad och klar, så ska hoppa i duschen nu och sen blir det nog några sidor i boken om Kriminalitet som livsstil och sen ska jag sova, skolvecka imorgon igen.

P!nk – Just Give Me A Reason


Puss


 

Av beckaf - 15 februari 2013 21:53

Gokväll! Sitter nerbökad framför datorn med sista biten på hemtentan.. Väntar på att mamma ska ringa så vi kan snacka lite bara, sen ska jag skicka in den ikväll så har jag mitt på det torra nu. En uppgift kvar att titta igenom men den ska redovisas på måndag, det hinner jag göra på söndag. Imorgon ska jag och hjärtat hem till mamma o/c på middag samt lite kalla öl, snacka, sova över och ha det trevligt. Hem på söndag och plugga, ha ha, hej hej socialt liv.


Har iaf kommit hem för en timme sen. Så himla lätt att bli kvar på jobbet och surra med både ungdomar och bästa kollegor. Var i backen i 6 timmar, tillbaka och blev bjussad på fin middag (alltid på fredagar) - fläskfilé och klyftpotatis, cheesecake till efterrätt. Åkte hem, slö som en gris och trött som en... ah!


Här kommer lite bilder från dagen :)


 


 


 


 


 


 


 


Av beckaf - 15 februari 2013 10:56

 


Nu ska jag ta och dressa om till skidkläder, bege mig upp till jobbet och köra en långdag i backen med ungdomarna.

Love my life!

Av beckaf - 15 februari 2013 10:22

Underbar dag igår med hjärtat!

Mysdag hemma, på kvällen middag på Biteline och sedan bio - A good day to die hard, i Sundsvall.

Jag behöver inte berätta att jag har världens bästa fästman, för det vet alla. Jag har den stora äran att leva med en man som behandlar mig som man ska göra med dem man älskar, som en drottning. Han skulle aldrig för sitt liv göra mig illa. Det är underbart att leva med en sådan människa som man vet älskar mig mer än ord kan förklara. 4år och 3år som förlovade. Underbart! Hus, hund och världens bästa sambo.

Jag lever mitt drömliv!


Här är vår kväll i bilder.


 

 

 


Av beckaf - 14 februari 2013 11:24

Hallå! Skolnörden här..

Har vart uppe sedan tidig otta och suttit vid datorn, försökt sammanställa min hemtenta, gjort klart andra uppgiften som ska redovisas på måndag och försökt ta på mig Gunnar Bergströms krimglasögon och jaga rätt på poliser, domare, advokater, kriminella, fd kriminella att intervjua. Hua vilken morgon! Imorgon ska jag upp till jobbet vid lunchtid, inte för att jobba utanför att ta med mig en av ungdomarna och åka upp i backen, vi ska dra några repor på snowboard samt skidor. Det ska bli riktigt mysigt, man är ju favorit personal serri!


Väkte iaf mitt hjärta, frukost i sängen med kaffe och bulle.

Idag har vi massor planerat bara vi två uppe i Sundsvall, det blir en mysig alla hjärtans dag.

Idag firar vi även 4år tillsammans! Gullhjärtat mitt och jag, tänk att det gått 4 år ♥



 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards