beckaf

Alla inlägg under januari 2013

Av beckaf - 2 januari 2013 14:31

Idag har solen visat sig och det har vart ett underbart väder ute.


 


 


 


 


 

Av beckaf - 2 januari 2013 13:10

Godag!


Sitter och har suttit sen tidigt imorse med min hemtentamen i psykiatri. Det kommer ta längre tid än vad jag trott, men det får bli så. Börjar bli klar med min första fråga nu, har hittat 90% av det jag skulle till den och har en uppsjö av ideér i huvudet, nu ska det bara skrivas ner och göras om till en historia på max 1 A4 sida.. Jag vill helst ha 4 sidor.


Det blir mycket roligare när man får göra fiktiva personer, då kan man hitta på vad som helst, så länge materialet stannar inom ramarna och att personen har verkliga symtomer.

Så här ser första frågan ut:

"Gör en fiktiv fallbeskrivning med en person som har en psykossjukdom. Välj någon form av schizofrent syndrom eller vanföreställning. När debuterade sjukdom? Vilka symtom förekom? Ev. teori om orsak. Förslag på hur behandlingen skulle kunna se ut. Förekomst av läkemedelsbiverkningar. Ange förekomst av kognitiva funktionsstörningar. Ev. socialpsykiatriska insatser från kommun"


 


 

Av beckaf - 1 januari 2013 20:29

Mitt nyår var så vilt som det bara gick att tänka sig med alla vänner nere i Mellanfjärden. Skumpa, skratt och raketer. Bara det bästa för det bästa.


 


 


 


 


 


 

Av beckaf - 1 januari 2013 20:13

Hallå!


Det var längesen jag satt i soffan vid datorn och bara softade med fötterna på bordet. Jag känner att jag måste varva ner om jag ska orka. Egentligen vill jag bara sätta igång med tentan och göra massor hemma, men jag är så trött i kroppe och själ sedan dessa två jobb veckor, så jag får tvinga mig själv att inte göra något.


Sitter och glor igenom massor av bilder, tänkte göra en års resumé imorgon, 2012 var verkligen ett utav de bästa åren jag haft! Så det måste jag nästan göra. Idag ska jag dock inte göra något. Har tvättat hela dagen, städat och fixat, varit ute på några jätte långa prommisar med lillhjärtat, tagit en eftermiddagslur med hjärtat och bara segat och så kommer kvällen fortsätta. Ska titta på film vid tiotiden och somnar jag i soffan så får jag göra det, nu ska kroppen återhämta sig.


Även om jag är trött så vet ju alla min kärlek till träningen, så årets första pass (efter en veckas uppehåll) var ju en självklarhet tidigare ikväll. Imorgon kliver jag på mitt gymschema igen plus några extra tunga pass.


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards