beckaf

Alla inlägg under september 2013

Av beckaf - 25 september 2013 18:15

Idag låter jag löpandet utebli och kör lite power på gymmet. Ska köra igenom benen ändå, det kan hända att jag springer ikväll endå om jag känner mig rätt. Phu!


 

Av beckaf - 25 september 2013 17:04

Idag var det klippning som stod på schemat. Efter många års sparande (om ni minns bilden i tidigare inlägg där jag hade superkort hår) så har det fram tills idag, bara vart långt och platt. Jag har superfin kvalitet (utan att skryta) och super tunnt hår, vilket gör att det oftast bara ligger platt liksom. Det blir tungt framtill så det blir oftast att det sitter i en toffs för att man tappade intresset fort.


Åkte in till Trudes vid nio, drack en kopp kaffe sedan vart jag ompysslad i nästan en och en halv timme. Lisa gick igenom hela mitt hår, tunnade ut det, klippte igenom allt, toppade till en snygg v-form, klippte upp och resultatet måste vara det friskaste håret i historien! Hon berömde mig för ett hår utan hårfärg, för att det syns att jag aldrig fönar eller plattar, för ett friskt hår, som nu är snäppet friskare.


Jag är så nöjd! Lite kortare, men inte så dramatiskt. Hon lockade det på slutet och sedan köpte jag med mig två av produkterna hon använt i mitt hår idag. Bla den bruna, som är en rotspray som ger volym. Jag är inget fan av hårpuder, så denna spray är bättre för mig. Det ger mitt uppklippta mer volym. Sedan en till volym spray när jag fönar! Dom luktar himmelsk gott och mitt hår luktar så fräsht med allt i!


   

Av beckaf - 24 september 2013 21:09



Av beckaf - 22 september 2013 15:10

I min trädgråd finns det mesta. Äpplen, vildhallon, smultron, jordgubbar och två plommonträd. Fatta känslan att plocka sina egna bär och frukter ur sin trädgård, göra pajer och annat gott, eller att bara gå ut och plocka en näve och mula i sig. Ren och skär lycka kallas det för, älskade hus!


 

Av beckaf - 22 september 2013 14:52

Hej.

För någon dag sedan blåste det regält här hemma och detta kom jag hem till. Halva staketet hade ramlat ihop, ha ha. Till våren tänkte vi endå sätta upp ett helt nytt staket, så det gjorde inte så mycket, vi ska riva ner till nu innan vintern. Jag förstår inte hur man inte kan ta hand om sitt hus, en känga till förra ägarna! Staketet är för det första inte ens tryckimpregnerat och sedan är det för tungt för de små sketna balkar som håller i det i jorden.


Men igår var jag faktiskt ute och mätte och donade, så jag har bestämt att det inte blir något staket till våren, vi ska ha en lång och härligt grön häck istället som slingrar sig runt huset. Har tittat ut den perfrekta häcken - så friskt grön, den minskar bullret, den samlar mindre damm, spindlar och mygg trivs inte i den och den växer omkring en meter på ett år! Så mycket finare med en levande grön häck än ett staket. Plus att man kan forma den hur man vill och dessutom låta den växa på sig lite så är det ingen som ser in, man blir verkligen avskärmad :) Bilden längst ner är samma häck.  


      


Av beckaf - 21 september 2013 21:28

Gokväll. Nermyst i soffan med hjärtat efter en härlig dag ute, sedan tacos och sist soffan.

Imorse drog vi iväg till Söderhamn på dragracing! Så härligt i kalasväder och frisk luft. Åkte hem till mamma efter och pyste på en sväng, åt tacos och nu är vi utslagna hjältar. En film sedan blir det sängen!

Idag såg jag min drömbil igen, Cheva Malibu 64, enda sedan den dagen för så herrans många år sedan den rullande in på infarten, svart som natten och stal mitt hjärta förevigt :) När jag är färdig utbildad är den min.


Av beckaf - 19 september 2013 16:31

Eftersom det ligger ett mål framför mig nu (vilket jag inte kan berätta om just nu, men snart så) så har jag i samma veva ökat min träning ytterligare lite. Pressar gränserna lite mer, låter hjärtat jobba lite fortare. För bara ett tag sedan hade jag oftast en vilodag emellan varje pass för att nyttja musklerna och återhämta mig. Som det ser ut nu pressar jag det ännu mer och har söndagar som enda vilodagen. Nu är det extremt, men det är ett måste för att komma dit jag är på väg, men jag har en stark kropp som jag kan bygga på, en kampsportstjej i grunden vet att det maximala kan alltid bli lite till.


Ikväll blir det ett balanspass, också ett viktigt verktyg som man oftast glömmer. Balans är a och o i träning! Nu ska jag ut och springa i regnet :)


 

Av beckaf - 18 september 2013 22:20

Grit Plyo - ben, rumpa och mjölksyra utan dess like.

U gotta love it


Hem, chillŽn dill i soffa med hjärtat och dvs goda bär, nu sängen som känns väldigt lockande.


   

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards