beckaf

Alla inlägg under juni 2013

Av beckaf - 11 juni 2013 18:58

Idag gjorde jag det!

Jag bestämde mig för att slinga håret. Oj oj, vilka turer det har vart fram och tillbaka med detta. Har i snart ett års tid velat iaf slinga håret för att bli lite ljusare, men har vägrat göra det ändå. För snart tre år sedan slutade jag färga håret och lät hela min egen hårfärg växa ut till en lång och frisk kaluffs. Jag har som sagt vägrat frisör, vill inte skada mitt hår när jag faktiskt har så pass friskt och vackert hår, så jag har letat frenetiskt efter ett milt alternativ och nu har jag hittat marknadens enda. Har en väninna som jobbar på Kicks, det var hon som tipsade mig om denna.


John Frieda´s blondspray är bara gjord på kamomill och citrus, vilket bidrar till det "bleka", fast det inte är riktig blekning. Utan detta är så skonsamt så det är löjligt och jag är så glad, för jag är så fruktansvärt rädd om mitt hår.


Så på onsdag nästa vecka ska jag åka till en annan väninna som ska slinga mitt hår i tunna, ljusa slingor, inte så det blir för mycket - utan så där lagon så man bara ser lite ljus och sommarfräsh ut. Hon är den enda jag litar på då hennes mamma har vart frisör i 32 år, så hon kan en del själv om jag säger så.


Det ska bli trevligt nu till försommaren att vara ljus och fin. Inte helt blond, ush nej, men så där naturligt, lite diskret ljus. Så är finast. Visst, jag var fan asläcker i blont, blekt hår, men sedan jag sparade ut min egen hårfärg har jag sedan dess börjat tycka att det naturliga är snyggast. Så det blir bara att "lätta" upp min egna ljusa hårfärg. Jag tror aldrig jag skulle utsätta mitt hår för hel blekning igen, det sliter ju så fruktansvärt. Vem vill ha ett svinto till svall?


  

    

New

Av beckaf - 11 juni 2013 18:16

Kom hem med tre nya cardigans idag. Supermysiga och långa, love ém :)

  

 

 




Av beckaf - 10 juni 2013 21:14

Har fått värsta kanonerbjudandet, så nu ska jag klicka hem några VS till mig själv, som tack för ett helt skolår med bara VG´s och MVG´s. Tack Queen B för att du är så jävla bra :)


Den här är bara ett måste för en kokos torsk som jag.


 


Av beckaf - 9 juni 2013 22:12

Den här söndagen har bara inneburit städ. Ganska ovant att inte ha några läxor att göra, vi har ju det jämt och ständigt.

Tog en skön löptur upp till Konsum förut och postade några smycken en tjej har köpt av mig. Har så mycket fina kläder och skor som jag har sålt, folk är alldeles tokiga i mina saker :)

Kom hem, delade en vattenmelon och har glott på film. Nu ska jag förbereda inför morgondagen.

Mina nya, vita och superläckra jeans. Love them!
Puss

Av beckaf - 9 juni 2013 18:47

Jag älskar mina små smultronställen till affärer utomands, då är man nästan alltid rätt ensam om sina kläder när man beställt hem dom. Som denna superduper läckra jack/kavaj :) Love it!


 

Av beckaf - 9 juni 2013 13:42

Ush vilket väder hörrni! Kl fem imorse vaknade jag av värsta åskan, den dånade så att fönstren skallrade. Kenta tyckte tom att det var lite kusligt.

Åkte upp till Vällingby vid elva, då sken solen, handlade mina supersnygga vita jeans. Såg ett nytt bälte av kolsvarta moln. Så jag skyndade mig hem för att hinna vädra sängkläderna. Jag han precis, sen var det igång igen.

Nu har åskan precis dragit förbi så jag kan fortsätta städa. Ska ut och springa lite senare och sen trycka i mig lite vattenmelon :) Imorgon kommer mormor o/c tillbaka, sweet med lite sällis innan jag sticker hem på torsdag. 4 dagar kvar på praktiken, sedan har jag faktiskt semester i en månad innan jobbet kallar. Såå sweeeet, åh vad jag ska fixa i mina rabatter då

Puss

Av beckaf - 7 juni 2013 23:04

Ett kvällslöp i ljumma sommarvindar. Hur bättre kan man avsluta sin kväll!


 

Av beckaf - 7 juni 2013 16:46

Underbara väder, har verkligen lapat sol hela hela dagen! Hinner dock inte bli så sommarbrun till bröllopet, tur att jag bokat tanning. Har varvat med skolarbete och är nu klar med båda uppgifterna, så skönt att vara helt klar. Ska skicka in dom ikväll, men drar lite på det om jag kommer på ytterligare.


Ska ta och börja packa lite smått, jag åker ju hem om 6 dagar.. Samt så ska jag åka upp till Coop och handla lite inför morgondagen då det blir utflykt till vikingastaden Birka (ute på Ekerö) med min bonussyster och lillan. Det ska bli underbart skoj att hitta på ngt med dom och sedan Birka, det är ju grymt intressant. Jag ska nog svänga upp till V.by då och handla jeansen i förra inlägget.


Fick sms förut om att mina nya, fräsha converse hade anlänt, så åkte ner till Spånga och hämtade dom.


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards