beckaf

Alla inlägg under juni 2013

Av beckaf - 20 juni 2013 10:17

Godmorgon.


Jag har precis ätit en skål med flingor och gubbar, ligger fortfarande i sängen med en kopp kaffe och pyser på. Har bokat ett mixpass på gymmet vid 12 och ett Pump ikväll. Så skönt att vara tillbaka!

Här kommer lite uppdatering på vad som hänt under veckan.


Torsdag.

Slutade praktiken klockan ett. Han säga hej då till alla tjejer på kvinnogruppen. Blev avtackad med fina saker från Body Shop och jag saknar alla så fruktansvärt. Åkte hem till mormor och drog sedan hemåt.


Fredag.

Minsta lillebror tog studenten, vilket fortfarande är ofattbart eftersom han alltid kommer vara liten i mina ögon.


 


Söndag.

Sista dagen med Kenta, så vi bestämde oss för att åka ut till stugan där han älskade att vara. Bara vi tre!


    


Måndag.

Vår älskade, men gamla hund fick somna in, älskad och saknad. Iom det, så börjar ett nytt kapitel i vårt liv, där vi är mer fria att bara sticka iväg på saker. Vi har hela sommaren planerad samt utlandsresor, vilket aldrig var en möjlighet förut med en stor rottishane som dessutom är gammal väktarhund. Man lämnar inte bara bort en sådan. Men matte och husse älskar dig lilla (stora) hund och vi ses i Nangiala


Tisdag.

Åkte upp till Sundsvall, jag skulle lämna massor av kläder och skor som folk köpt, samt storhandla grönt till hus och rabatter på Plantagen. Jag rastade Visa kortet regält där inne och jag älskar det. Resten av rabatterna ska jag hämta hos älsklings farbror som har en stor vacker trädgård, där brukar vi alltid få hämta blommor.


 


 


Onsdag.

Igår hade jag som sagt min fin fina vän Patricia här, jag bjöd henne på middag och hon fixade mitt hår. Så mysigt med tjejekväll.


Idag ska jag iväg på gymmet, sedan har jag inget planerat alls. Jag har ju underbar semester så ska bara njuta. Jag hade velat haft sol idag, men ist fick jag regn och då kommer mina nya Hunter till användning :)


Av beckaf - 19 juni 2013 23:24

Den älskade gummistöveln är nu även min. Precis som alla celebs & prinsessan Madde.

Idag kom mina efterlängtade, nya bebisar.


 

Av beckaf - 19 juni 2013 21:53

Efter tjatter, middag och kaffe fixade Patricia mitt hår. En nyans ljusare och jag är i valet och kvalet om hon ska spraya en gång till eller inte, jag gillar det som det är nu. Naturligt men ändå ljusare :)

Bilderna är: före, sen efter och sist den nya inpackningen jag handlade idag.

Av beckaf - 19 juni 2013 00:03

Gokväll. Kom hem senare än vad vi tänkte från svärisarna, så jag uppdaterar med mer bilder och långa inlägg imorgon istället :)

Fick mail alldeles nyss av Schenker att mina gummistövlar är på väg - mina assnygga, svarta Hunter. Ja, min vän Jimmy sa till mig att man kan ta tjejen ur storstan, men man kan aldrig ta storstan ur tjejen. Sant, så sant. Ha ha älskling sa att det var väl ingen ide att ha dom i Hudiksvall för ingen där vet vad det är för märke. Ha ha ha, det är också sant. Men men, bara det bästa åt det bästa ;)

Nu ska jag krypa ner i bamsefamnen och somna gott, Hudiksvall imorgon och fika med Linda.

Måste slänga in två kort från kvällen när jag skulle gå till brevlådan, på mina vänner. Dom fem kossorna och Baggen Paul. Så mysigt och så idylliskt, mitt countryhjärta myser!


Av beckaf - 18 juni 2013 09:32

Hej.
Det har hänt mycket sedan jag kom hem från Stockholm i torsdags.

Jag tänkte att jag skulle uppdatera ikväll eller imorgon med allt :) Just nu ska jag dra på mig träningskläderna och åka till gymmet innan jag har en hel dag i Sundsvall.

Puss

Av beckaf - 14 juni 2013 08:05

Kaffet är kokat och jag ligger och drar mig i sängen.. Så underbart att vara hemma efter 10 veckor! Det är grönt överallt, mina blommor blommar, rabarber, syrenträden - ja allt! Älskade hus. Till veckan ska jag åka upp till Plantagen och stor shoppa till både hus och trädgård, äntligen! Åååh så kul det ska bli att sätta igång :)

Bland det bästa mes att bo i hus, det är att man kan spela så hög musik du önskar, vilket jag ska göra nu och hoppa in i duschen. Idag är jag i Hudiksvall där min minsta lillebror tar studenten :)

Så här ser det ut vid min brevlåda. Mer idyllisk än så här blir det inte <3

Av beckaf - 12 juni 2013 22:36

För att orka med avslutning på praktiken samt köra hela vägen hem imorgon är det bums i säng nu. Godnatt

Av beckaf - 12 juni 2013 16:38

Hallå!

Vilken värme, jag blir bara matt.


Jag är så trött så ni förstår inte. Hela veckan har jag sovit som ett ursketet äpple, högst fem timmar per natt, om ens så mycket. Nu går jag verkligen på sparlåga! Men det är mycket som snurrar och det är stressigt.. Sista dagen på praktiken imorgon, så vemodigt :/ Samt så är avlivning till Kenta bokad och det är också en stress, men snart får jag komma hem till mitt hus där det är lugnt, med min fästman.


Om en timme ska jag vara i Vällingby och säga hejdå till mina tjejer och fika lite.

Imorgon åker jag vid ett, beräknar att åka härifrån mormor vid två så jag slipper dom värsta köerna. Idag har verkligen alla kramat om mig och sagt att jag inte får åka, att jag kommer vara oerhört saknad. Det är så sorgset att säga hejdå till alla imorgon, nästan lite gråtfärdig nu när jag tänker på det. Kommer sakna mitt älskade Sthlm så mycket!

Fikade med bonus-syster som också bor här nere, vi snackade mycket om den trista, gråa befolkningen uppe i Hudiksvall, jämfört med oss solstrålar från storstäder. Så är det, det behöver inte inkludera precis alla, men nästan så. Det var någon som en gång sa att hon var drottning av Hudiksvall. Ha ha, jo jag tackar jag, vem fan vill vara det! Det är väl knappast något att skryta med? Alla vet vad Glada Hudik är tackvare ett gäng utvecklingsstörda skådespelare, vem vill vara drottning över det? Haha.. Nää, ni vet väl inte ens vad mina Hunter gummistövlar är för något, bonnlurkar.

Det är väl det minsta man saknar med att komma hem, inavelsbefolkningen.


Puss ;)


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards