beckaf

Alla inlägg under mars 2013

Av beckaf - 15 mars 2013 12:00

Åh det är verkligen vårkänslor nu, nästan så det bubblar över!

Kom precis från läkaren, så nu ska jag sätta mig ute en sväng i solen och bara må bra.

Sen måste jag in och knåpa ihop mitt stora kriminalarbete så jag kan skicka in det idag.


Puss


 

Av beckaf - 15 mars 2013 10:08

Godmorgon!

Vad underbart bortskämd man är med sol nu, det är ju strålande väder varje dag! Det är bar backe framför det nedre garaget och det är såå vårlikt! Tror jag ska ta med en stol, kenta, kaffe och sätta mig där mot garagedörren i solen när jag kommer ifrån läkaren, helt underbart.


Idag ska jag och kentis åka upp till s.vall och sova hos svärisarna en natt. Mysigt att komma upp dit! Min svärfar skulle laga italienskt bara för att jag kommer, mums.


Nu en kopp kaffe, havregrynsgröt och soffan.


 

Av beckaf - 15 mars 2013 09:26

 

Av beckaf - 15 mars 2013 09:22

 


 


 


 

Av beckaf - 14 mars 2013 22:18

Åh vilken dag!

Jag är helt slut efter mitt lilla migränanfall tidigare idag.

Jag har skitsmå anfall om man jämför med min stackars, älskade sambo som har "riktig" migrän som han mår så dåligt av så att han ibland kräks :/ Lillhjärtat mitt!


Jag ska till läkaren imorgon kl 11 för att kolla om det verkligen är migrän. Det började för ngr år sedan och har kommit med två-tre års mellanrum men nu har jag haft det två ggr på 2 månader. Det är som en flimmrande fläck som går över hela ögat, när den är borta kommer jag in som i nån febertopp med huvudvärk. Så han/hon ska få kolla det där imorgon så kanske jag kan få migrän tabletter. Idag hade jag bara Ipren, men jag petade i mig en kapsel redan vid första känningen och en efter två timmar igen, så tillslut gav sig huvudvärken.


Så nu ska jag gå och sova, är helt färdig efter den här dagen. Känner mig som ett ursketet äpple eftersom jag, envis som jag är, promt skulle på gymmet också. Gick iof bara intevall på bandet med slät och uppförsbacke, men det räckte för att jag skulle känna av huvudet!


Jag efter fem timmars dalande i feber och huvudvärk i min underbara onepiece.

Godnatt


 


Av beckaf - 14 mars 2013 21:47

Ha ha, för typ två veckor sen fick jag hem ett brev att det nu gått tio år sedan jag slutade nian och det var dags för klassåterträff. Både 87 och 86:orna ska ha samtidigt, vilket härligt gäng alltså. Först tänkte jag strunta i det, eftersom jag är nere i Sthlm då, men sen fick jag ett mess av min gamla klasskompis och polare Stephen som också är från Sthlm och hamnade här uppe. Han sa att om jag åkte dit kunde han lätt åka 30 mil han också, så vi bestämde oss för att gå!


Det blir en rolig kväll tror jag!


 

Av beckaf - 14 mars 2013 13:23

Godagens!


Jag hade tänkt städa här hemma hela dageen och få massor av saker gjorde hemma, men ist han jag dammsuga hela soffan vid tio-tiden, sen åkte jag på en sådan huvudvärk som gjorde mig sängliggandes med ögonpuffar i tre timmar! Har precis blivit människa igen och känner mig stressad över att jag knappt hunnit städa alls. Jag tänkte ta ett bad nu och lugna kroppen lite innan jg ska åka in till Brolins Glas och lämna in bilen på glasreparation.


Tänkte jag skulle handla lite när jag ändå var där inne. Håller på att göra om lite smått samt planera i gästrummet. Det ska målas om där nere. Vad de förra ägarna tänkte med när dom målade ett gästrum med två små fönster helt orange vet jag inte, men det e lite typiskt bönder på vishan att inte ha ngn sence of style. Vi ska göra om hela vardagsrummet, men det väntar vi med till i slutet av våren då jag kommit hem, samt att man kan ha fönster öppna om man ska slipa. Gästrummet kan man göra när som eftersom det bara ska målas och stylas om. Jag älskar att bo i hus och fixa! Det är ju sådan skillnad eftersom det är mitt, jag kan göra vad jag vill, jag har friheten att välja. Det har man inte i en lägenhet om man inte äger den! Men inget slår hus :) Tvätta, dammsuga, spela hög musik vilken tid på dygnet man vill är ett bra ex! I vår ska vi här på baksidan där vi har en stor gräsmatta samt sol hela sommardagen, bygga ett soldäck! Åååh love it! Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar mitt lilla hus och att få leva här med min älskling!


Puss


 

Av beckaf - 13 mars 2013 22:27

Gokväll!


Jag tror jag lovade igår att lägga in Gävle bilderna här.. Jag skjuter upp det tills imorgon eller ngt, jag har haft fullt upp hela kvällen och nu är jag såå trött! Ska försöka få lite bilder av Tessan också från hennes kamera.


Idag har vi pratat Frivård och SIS, ätit tårta och tackat av lärarna för det här blocket, underbara människor som vi alla hoppas att vi kommer få träffa igen. Vi har dem förmodligen nästa år i dokumentation och lite annat roligt! Solen sken idag, trots det så var det svinkallt. Ush, nu får våren visa sig! Men vi var glada endå!


 


Ha ha! Linda kännde sig lite uppblåst av ngn anledning!


Kom hem lite tidigare än vanligt. Tog bilen imorse, var så lat så jag struntade i att åka buss. Jag försöker åka så mycket buss som möjligt eftersom att det är billigare, men jag älskar ju min bil och sen är jag en latis som inte vill sitta och trängas med massor av fjortonåringar som luktar svett! Tog iaf en långis med Kenta när jag kom hem, åt en skål med jordgubbar, sen stack jag till gymmet och körde rått. Hem, dusch och tillsist soffan med after-gym-dinner och protein.


 


Nu ska jag hoppa i säng, imorgon har jag sovmorgon och är ledig. Har haft så fullt upp senaste tiden, bara varit iväg på tokigheter eller varvat med hårdplugg, så imorgon ska jag bara glida omkring här hemma och dona i snigelfart. Ska åka in till Hudik på eftermiddagen och lämna in bilen så dem får laga två stenskott, men annars blir det lugna gatan här i Tanne och det ska bli såå skönt att bara vara hemma.

Mando Diao – Strövtåg i hembygden


Godnatt!

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards