beckaf

Alla inlägg under mars 2014

Av beckaf - 21 mars 2014 16:10

Sol, 14+, det både smälter och droppar från taket, älskvärt!

Upp tidigt imorse med en ordentlig magdag på gymmet, jobbar stenhårt på v-formen. För ett tag sedan kom jag in från en varm men blåsig löprunda, med Sabatons nysläppta teaser i lurarna från deras album som släpps i maj. #inshape


Av beckaf - 17 mars 2014 22:36

Idag vart det en och en halvtimmes koncentrerande på bla Medius (rumpa) och mina oblique's (mage). Kanon pass :)


Av beckaf - 17 mars 2014 15:19

 

Av beckaf - 17 mars 2014 09:31

Godmorgon!

Vaknade upp till ett vinterland. Lite deppig känner jag mig allt.. Men, jag tröstar mig med att veta att vi är på väg mot ordentlig vår inom kort.

Det finns inget dåligt väder, bara en ren vilja att göra rätt val och att ha rätt mål. I min värld fanns det inte på kartan att jag skulle välja det kortsiktiga målet imorse, alltså att ligga kvar i den varma sängen bara för att det är kallt och snöar. Tvärtom, jag har alltit satsat på långsiktiga mål i min träning, alltså att ge sig ut i snöstorm- även om det idag pga av tid vart lilla rundan - krigat på i oplogat, iskalla kinder men med rätt inställning. Svett är bara fett som gråter :)

Hem och shaka ihop en morgon smoothie bestående av:
Proteinpulver
Kvarg, 0,1% fett
Minimjölk
Två äggvitor
Kokos
Blåbär
Banan
Jordgubbar

Well, life's pretty darn good!


Av beckaf - 16 mars 2014 18:10

Storkok hos oss! Mmmmh protein! Det är detta som är byggstenen i min vältränade kropp, kyckling! Kyckling och äggvita har lagt grunden för hårda muskler :)


Av beckaf - 16 mars 2014 12:44

Nästa fredags har jag bokat tid för naglar. Men åh, det är ju en jungel varje gång, man vill ga ALLT snyggt. Ngn av dessa blir det :)



Av beckaf - 16 mars 2014 10:53

Vilken otroligt lugn helg jag har haft, så skönt. Har vart hemma sedan i torsdags, det behövdes. Jag har snart bara två veckor kvar på praktiken, tiden har gått i rasande fart. Det ska bli rätt skönt att komma tillbaka till skolan också, dels för att vi bara går tre dagar så att man kan njuta av våren hemma :) På tisdag är jag bjuden bort till Sundsvalls största kvinnoboende/behandling, mer än så kan jag inte säga än, det är kul att både Sundsvalls kommun och Socialtjänsten slåss om mig coh mina kunskaper/erfarenheter.


Igår hade vi en lugn lördag jag och hjärtat. Vi gjorde hembakad pizza från scratch med riktig krispig botten!

Sen stack jag till gymmet runt åtta tiden på kvällen, där jag går under mitt nya smeknamn - Iron Barbie ;) Ha ha, roliga grabbar!


 



Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards