beckaf

Alla inlägg under mars 2014

Av beckaf - 14 mars 2014 21:00

Hej!

Fredag kväll, kl är strax efter nio och det är pensionärsvarning på min trötthet. Jag tänker faktsikt låta känslan styra och gå i säng. Hjärtat sitter i tentaplugg nere i kontoret, så jag kan lika gärna lägga mig och snusa gott.


Blev väckt vid sextiden imorse med en kopp kaffe av min kärlek, vakna till lite, sen tog vi en tidig morgon-pw vid halvsju, solen hade gått upp och himlen var blå. Euforiskt :) Hade en extra vilodag från gymmet idag åh jag måste säga att det var väldigt skönt. Men tro inte att jag har legat på latsidan för det, gjorde pw-milen tidigare i eftermiddag, så skön motion i vårluften är nog en bidragande faktor till min sköna trötthet. Upp lika tidigt imorgon med, sedan ska jag vara på Waynes kl 11 då jag ska fika med bästa bästa bästa Pia Sjögren (om ni inte vet vem hon är så har hon en hemsida med filmerna om hennes liv på gatan i Stockholm hon är en ikon och en hjältinna som har levt i ett tuuuungt missbruk och idag är drogfri och delar min passion - en värld utan droger. Hennes hemsida: http://piasjogren.info/), hon är min avgörande intervju till mitt stora examensarbete som jag håller på att fila på. Bästa Pia, jag är så hedrad att jag har henne i mitt liv, att våra vägar korsades för ett år sedan, hon är min stora förebild! Sedan ska jag åka och storhandla innan jag drar hemåt till min kärlek.


Hämtade ut både mina nya byxor från usa och lite nytt spännande från MM-Sports idag. Man blir som en vilde när det kommit paket, ha ha, speciellt när det kommer träningsgrejer.


 

Av beckaf - 14 mars 2014 08:56

Godmorgon. Vilket fantastiskt väder jag har haft varje tidig morgon när jag pw:ar. Helt underbart, det luktar vår överallt, dock har den inte velat visa sig riktigt än.

Ute imorse igen, kom hem och slängde ihop en ordentlig breakfast like a champ!
* Pauluns superflingor med dinkel, tranbär och bär/frukter .
* Egenpressad apelsinjuice (älskar min citruspress).
* Protein smoothie med kvarg, vassleprotein, solhavre, jordgubbar, blåbär, banan & galiamelon
* Omega3 och D-vitamin

Jummy for mah tummy!



Av beckaf - 12 mars 2014 22:00

Gokväll!
Känner verkligen hur torrt det blir med träningsinlägg, ja inlägg över huvudtaget :/ Jag får försöka hitta lite tid, jag gillar ju att blogga. Men tidiga mornar, långa dagar och sena kvällar gör saken inte bättre.

Är ledig imorgon och på fredag så det kommer en update.

Sjukt bra core-träning idag. En och en halvtimme med bara mage, svårt att andas sen :) Tog en kvällsprommis med hjärtat och nu ska jag stupa isäng. Hörs mer imorgon.


Av beckaf - 9 mars 2014 16:03

Hej!

Alltså solen krigade på hela dagen idag bland molnen och segrade, ännu en fantastisk dag med ljus och en blå himmel!

Vid lunch kom min bästa Patricia över och fixade lite med mitt hår. Det var ju i somras hon sprayade sist med blondsprayen och nu är det dags igen. Vi ska köra i sista svängen om en vecka igen :) Åh det blir så ljust och fint på det där naturliga sättet, jag älskar denna spray. Det ser inte ett uns ut att vara "fake", hur skönt!

När hon åkt passade jag på att baka lite innan middagen och dagens kondis-pass. Slängde ihop detta helt otroligt goda och suuupernyttiga knäckebröd med alla nyttiga frön och kärnor det finns, med kokos och tranbär till! Åh smaklökarna jublade :) #healthychoices


Av beckaf - 8 mars 2014 19:04

Energin jag fått av vädret idag är helt oslagbart! Det känns som om jag har tryckt i mig hela min d-vitaminburk. Vilka vårkänslor!

Tog som sagt en tidig tidig morgonpw med hjärtat, hem och käka frulle, låg i soffan med en kopp kaffe och sen var det bara att klä om och sticka iväg till gymmet. Bröst, biceps och triceps stod på schemat.

Nu ska vi ta och krypa ner till mello alldeles strax. Ha en fortsatt trevlig kväll.


Av beckaf - 8 mars 2014 09:38

Sol!!

Alltså äntligen! En morgon att vakna i solsken, hur underbart. Kortet på mig är taget på vår pw halv sju imorse, solen var uppe och lyste för fullt, så vackert och skönt.

Just nu lapar jag sol i soffan, dricker en kopp kaffe, ska plugga lite, sticka till gymmet sen och sist så ska Patricia börja med mitt hår. Underbara lördag!

Puss


Av beckaf - 7 mars 2014 23:17

Hjärtat väckte mig vid halv åtta i morse med en kopp kaffe, my loved one!

Efter det tog vi en lång och snabb pw runt sjön, sen stack jag till gymmet och sen har kvällen gått åt att plugga. Imorgon ska vi upp tidigare på en pw, dags att sova nu.

Puss


Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards