beckaf

Alla inlägg under januari 2014

Av beckaf - 9 januari 2014 23:32

Gokväll! Ush, så här sent brukar inte jag vara vaken i normala fall, men nu har jag legat i sängen och skrattat så att tårarna har sprutat. Tog upp hårdisken plus massor av skivor med bilder som jag hittat från min ungdom. Ha ha, asså man både undrar vad man hade på sig, vad man hade gjort med håret och speciellt med ögonbrynen! Sjukt roligt och väldigt härligt att få ha skratta så mkt innan läggdags :) Dagen till ära så hittade jag tre bilder när jag är mellan 13 och 20 och var en storrökare, jag har nämligen vart rökfri i 7 år nu! Jag är så stolt över mig själv, på alla val och dessutom nyttiga val jag valt att leva efter, allt jag är och står för. Att vara rökfri är en stor sak för mig, för jag tycker rökare är bland det äckligaste jag vet. Jag har ju själv varit en.. Så en fet klapp på axlen bästa Beckis för allt du åstakommit, åstakommer och kommer att åstakomma. Att vara sin egna idol är inte så illa faktiskt ;)


Idag har jag haft en träningsfri dag och det har vart grymt skönt att bara komma innanför dörren, spark av sig skorna och bara göra inget alls. Helgen blir bara plugg då vi fått hemtenta, annars blir det lugnt med träning. Imorgon fortsätter jag på min squats-utmaning, hade vilodag därifrån idag också, imorgon fortsätter jag på 200st och så ett regält benpass på det så quadsen växer!


Nu ska jag krypa ner hos hjärtat som håller på att slumra till!

James Blunt – Bonfire Heart

Puss


 

Av beckaf - 8 januari 2014 00:12

Jag just nu! He treats me like a princess every day.

Av beckaf - 7 januari 2014 22:24

185 squats gjorda och 200 abs på den grymmaste magmaskinen. Alltså, att köra mage så hårt så att det svider, bränner och man nästan måste kippa efter andan - det är grymt! Åh resultatet blir så här och fortsätter bli grymmare:

Beach 2014, vart är du? Jag är redo!

Bild tagen idag efter träningen. Ah, jag älskar min mage.. Den e grym!


- she needed a hero, so that is what she became 



Av beckaf - 7 januari 2014 22:11

Gokväll. Hur seg var jag inte imorse när kl ringde halv sju och jag visste att jag skulle behöva sitta en hel dag i ett varmt klassrum med ett gäng nötter. Lovely! Det är typ världens dåligaste luft i vårt rum, fick grym huvudvärk så jag åkte hem efter fikat vid två. Petade i mig en Ipren på bussen och tog en nap..


Väl hemma hämtaade hjärtat mig och alla våra nya skor. Fast ah, för min del var det bara tre par av fem :) Ha ha, i vår kommer vi matcha med alla lika Converse vi roffade åt oss på super-rean! Love my Nike to death!

#converse #lita #airforce


 










Av beckaf - 5 januari 2014 21:31

Gokväll! Ush, jag börjar få lite skolångest när jag tänker på att jag börjar på tisdag :( Detta jullov har vart gudomligt skönt att få, jag har hunnit med så mkt och fått chansen att vila regält. Men man vänjer sig snabbt vid att vara ledig..

Men, det ska bli skönt att det återgår i vardagen, speciellt med dessa röda dagar. Jag blir tokig på dom, allt är stängt och allt man beställt tar sån tid att komma.


Imorse tryckte jag i mig en Kesella - äpple och kanel (man dör godöden av den), stack till gymmet och dödade magen, åkte hem och drack två koppar kaffe för att öka blodcirkulationen, Linda hämtade mig och sedan blev det ett cxpass samt ett body balancepass. Så himla skönt att avsluta med yoga!

Hem och fortsatte med att plocka bort julen, ett rum i taget och storstäda, ska fortsätta imorgon. Skönt att återgå till det vita/silvriga fräsha med vackra vita orkidéer :) Ett bad nu på kvällen och jag somnar ovaggat.

Puss

Av beckaf - 4 januari 2014 20:15

Trotsar Aftonblaskans nyhet om att vintern är på väg med att göra slag i saken och beställa ett par nya Nike air force - höga. Aah asså ja är en Nikesucker för allt vad det är värt. Åh jag har alltid älskat deras sneakers, har sedan tidigare ett par lika som dessa svarta och sedan ett par av samma modell fast vita låga! Nu är dessa läckerheter på g till maaaj och på det kom jag på att tre par converse och ett par kilklackar också är på väg, ha ha. Sa jag att jag gillade skor?


   

Av beckaf - 2 januari 2014 18:30

Gokväll. Om en halvtimme ska jag brumma iväg och spana in mitt nya gym, skriva papper och få min bricka. Spännande! Sen blir det ett testkör där för att kolla och känna in alla nya maskiner och vikter.

Hur kul som helst! Hörs :)


 



Av beckaf - 1 januari 2014 21:18

Vilken fantastisk och mysig kväll vi fick. Så himla lugn och skön!

Nära och kära, hemgjord gratäng, oxfilé och några enstaka kalla till en bastu. Ett glas dyr skumpa vid tolvslaget, en nyårs kyss, skratt och sedan vart det efterrätt och tillsist sängen innan klockan ens var ett. Vi bestämde tidigt att både jul och nyår skulle bli lugn - inte hetsäta, inte dricka i mängder och inte trycka i sig onyttigheter. Så himla himla skönt i efterhand! Man får tycka vad man vill, men tränar man hårt, är rädd om sin kropp så halverar man det mesta och kroppen tackar för det. Åh vet ni, det gör inget.. Jag gillar att vara nyttig och jag gillar definitivt inte att bli full och utsätta kroppen för allt skit iom för mycket alkohol. Nej tack, jag lämnar över grisandet till andra lite mer oansvarliga.


Vi vaknade upp i stugan imorse, brasan var tänd och sprakade, kaffet nykokat, nyvakna, nyktra och lyckliga över att ha varandra. Jag lämnar ett superår bakom mig med fantastiska händelser och påbörjar ett till superår, hand i hand med mannen i mitt liv, alltid vid min sida.

Jag älskar dig hjärtat, tack för allt du tillför i mitt liv!


 



Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards