beckaf

Alla inlägg under januari 2014

Av beckaf - 15 januari 2014 23:36

Av beckaf - 15 januari 2014 22:57

- Är den största av magmusklerna och den är sammanflätad med m. serratus anterior upptill och m. latissimus dorsi nedtill. Muskeln böjer bålen, lutar den åt sidan och roterar den åt motsatt håll. Hos muskulösa individer syns ofta muskeln tydlig och jag börjar att se mina tydligare och tydligare :)

Av beckaf - 14 januari 2014 17:12

Att träna rumpan tar lång tid eftersom det är en stor muskel. Dock består rumpan av tre muskler och inte en och alla tränas olika för olika syften. Gluteus Minimus är muskeln längst ner vilken är den som lyfter rumpan, både Gluteus Maximus och Medius är de som shapar rumpen.

Jag har i 23 dagar tränat Medius (strax under höften på mig om ni har dålig syn) stenhårt med många höftextensioner (nedre bilden) vilket resulterat i att jag faktiskt ser den ist för att bara känna. Kroppen är fantastiskt och min har fattat galoppen!

Jag säger det igen, squata tjejer! Inget är så snyggt som en vältränad rumpa!

Av beckaf - 14 januari 2014 12:07

Packad, klar och en kopp te innan hemfärd till huvudstaden! Storstadstjejen är redo :)

ABS

Av beckaf - 14 januari 2014 11:28

Tänkte jag skulle posta den här bilden efter lite påtryckningar att folk vill se före och efter bilder på min mage!? Haha.. När jag letade igenom bilder och satte ihop denna så insåg jag faktiskt själv vilken ENORM magresa jag har gjort! Alltså snacka om skillnad :) Väldigt roligt att bli så medveten om det själv. Mer egoboost!!

Men, tro inte att man glidit på ngn räkmacka bara för att man ha vart smal, oftast tar det längre tid att bli fit som smal. Hårt och gediget arbete bakom denna superkropp (älskar att säga så, could you blame me!) och jag ser så fram emot sommaren i bikini!

Första bilden längst upp till vänster är för ungefär 4 1/2 år sedan, bilden bredvid är för 62 veckor sedan, nedre bilden till vänster är för 6 veckor sedan, sen är det nya.

Jag älskar hur magen börjar forma sig och jag är så stolt! Vätrimmade tjejer och killar är så snyggt! Man ser och är fräsh, kroppen mår bra, man tar hand om sig, man har ett naturligt lyster, man är stark och kommer att tacka sig själv när man blir gammal.

Superwoman!!


Av beckaf - 12 januari 2014 16:51

Gokväll. Ush vad kallt det är här! Typ -7 och man håller på att die, man är så van vid plusgrader nu. Idag har jag haft vilodag och det är så skönt, helt ärligt. Men jag har sådan träningsverk i rumpan och vid revbenen, love it! Imorgon sja jag göra om mitt schema, igen, då jag nu har helgerna på mig att träna, vilket jag inte hade förut.


Dagen har gått åt att skotta, städa och tvätta. Har några maskiner kvar att köra, då jg åker hem till Sthlm på tisdag till fredag! Ska passa på att tvätta bilen ikväll, riktig lort bil :) Innan dess ska jag sticka och göra nya naglar och sist men inte minst ska jag se till att göra klart de två sista frågorna på tentan. Det får bära eller brista! Var kortfattade sa hon, typ 3/4 sidor.. Jag är snart uppe i sju, haha!


Vi hörs


 

Av beckaf - 12 januari 2014 00:48

Gokväll. Ja då var denna lördag över lika fort! Träning & tentaplugg har dominerat hela min dag. Tog sovmorgon till halv nio, frukost och sedan gymmet. Grymt pass idag asså, shit! 200 squats, första hundra med 20kg, andra 100 med 30kg. Målet för mig är att kunna lyfta (squata) min egen kroppsvikt här så småningom. Efter det vart det mer koncentrerat på bara rumpan.

Sedan körde jag slut på maggen :) Sånt gillar jag, när det bränner i bålen och man kippar efter andan, grymt! Det finns en speciell magmaskin där som jag avgudar, man sittet upp och pressar ner (som att du ramlar framåt) ett styre liksom, som du reglerat vikten vid. Svårt att förklara men jösses vad den tar på magen. Körde 500 sådana idag tills jag stupade av.

Åkte hem, skottade av hela gården, bar in ved, tog en shake, gjorde LCHF-inspirerad tacos, pluggade järnet och nu är jag så trött så jag snart faller ihop. Godnatt!


Av beckaf - 10 januari 2014 23:36

Aaah, min roliga fredagskväll.. Sitta vid datorn med sjuk tenta i KBT & ART. Shoot me! Klar med första sidan och 9 frågor, andra sidan kvar imorgon med 17 frågor. Nu ska jag sova och vila huvudet, träning tidigt imorgon! Natti :)


 

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards