beckaf

Alla inlägg under januari 2014

Av beckaf - 23 januari 2014 21:09

Har hittat en grym sida som säljer enbart träningskläder till tjejer. Har spanat in dessa tights men har som vanligt svårt att välja, alla är ju grymma!


Av beckaf - 23 januari 2014 14:38

Lyckan att få göra helg vid två, underbart! Birsta, sen hem och powernapa innan gym :) Tack för en GRYM första vecka i 12-stegs behandling SBC!

Av beckaf - 22 januari 2014 20:13

ÅH, ni vet när ni har något så stort, ngt så glädjespridande och så kan man inte berätta det!? Så har jag det just nu.. Det är verkligen skitjobbigt, jag vill bara skrika ut det till alla!! Jag vill att alla ska få veta, men.. inte riktigt än ;) Åh nej, jag är inte preggo! Det är bara mamma som vet och det bara kliar i fingrarna! Ha ha, ni skulle bara veta vad jag sitter inne på, vad det är jag ska göra.. Ojoj, AVUNDSJUKAN hade vart ett faktum direkt, därför ska det bli GRYMT att ba kunna avslöja sen. Ojoj, tänk att vissa fortfarande mäter sig med det omätbara och så sitter det omätbara på en sådan här grej, som gör den omätbara MER unik och oslagbar ;) Håll ut, håll svartsjukan i schack så ska ni få släppa lös den här i vår, hähä.


 


~

I got the eye of the tiger,
dancing through the fire 'cause I am a champion.

You're gonna hear me roar,
Louder, louder than a lion.
'Cause I am a champion.

Av beckaf - 21 januari 2014 16:07

Hej!

Superduper trött tjej..
Andra dagen på nya praktiken, 11 veckor kvar, haha. Har klivit upp halv sex på mornarna nu, det börjar kännas. Men det har hittils vart två fantastiskt roliga dagar, jag trivs så bra. Jag är på SBC - Sundsvalls Behandlings Centrum. Jag har verkligen fått upp ögonen för att jobba med missbruk i öppenvård, precis som min mamma. Har faktiskt börjat tänka i andra banor redan efter dessa två dagar, jag kan verkligen säga att jag har hamnat rätt.

Med eget kontor och bricka stämplade jag ut idag, trött med lycklig över att jobba med människor, att faktiskt ha de skillsen att kunna göra det. Alla kan inte göra det, man måste vara av en speciell och unik sort för att kunna bonda och connecta med människor på detta vis. Jag tackar herren att jag får göra det, för jag får så enormt tillbaka!

Mitt nya schema är klart iaf, fredagar är jag ledig, kan inte ha det bättre. SBC ligger ute i Birsta, vilket gör att mina shoppingnerver jublar ;) IKEA imorgon efter praktiken tänkte jag, passar på att handla allt grönt där.

Kvällen ser lugn ut, gymmet vid 7-tiden, sängen en timme efter. Har bestämt att köra antingen Klassikern eller Tjejklassikern nästa år, så himla kul utmaning!! Ngn som vill haka? ;)


Av beckaf - 19 januari 2014 10:18

Godmorgon. Har suttit och gluttat igenom massor av tidningar och läst på lite i blocket inför morgondagen :) Då börjar min sista praktik, i 11 veckor. Jag är förväntansfull, nyfiken och nervös. I alla dessa år har jag bara jobbat med ungdomar med missbruk, nu helt plötsligt ska jag jobba med vuxna och 12-steg. Men jag är så laddad inför detta så det ska bli så roligt.

Man känner verkligen av sin utbildning och allt man gjort och kommer att göra, som den här praktiken t.ex - tidigare har dem bara tagit in socionomer, BARA, tills jag dök upp. Det handlar inte bara om utbildning, utan hur du är som person. Är du rätt person för jobbet spelar det ingen roll om du är socionom eller inte :) Men my point is - utbildning och vidareutbilning is the sh*t. Mina utbildningar har gett mig en sådan ENORM kunskap vilket gör att jag kan bemästra det jag vill! För att vidga din kunskapsbank så är det vidareutbilning som gäller, annars står man på samma ställe och stampar. Det går bra det med om det är så enformigt man vill ha det.


Av beckaf - 18 januari 2014 22:26

Ush vad det snöar! Man blir så lurad varenda år, man tror att våren är på väg sedan får man en vit och kall käftsmäll varenda år. Nog för att jag faktiskt trodde det iom att vi hade 8+ och grönt på julafton... Men, nu har jag tröttnat på den vita skiten endå, så nu sitter jag och klickar hem lite vår/sommar nyheter och myser. Det enda vintriga här är ett par nya Uggs tänkte jag, ett par mörkbruna låga - jag är ju ett stort fan av Bailey, men nu blir det ett par vanliga låga. Dessutom vet jag inte vilket par Ray Ban jag vill ha, jag älskar ju blått men alla dessa färgade Aviators är grymt snygga!


      

~


Sen tänkte jag klicka hem ett par till Nike Air Max 90, någon av dessa tre par! Jag är så sugen på de två som faktiskt inte är rosa, men min väninna Annicka instisterar på att jag ska ha dom där rosa, ha ha! Jag är inte så mkt för den färgen faktiskt, det var mer när jag var i 12års åldern kanske, haha.

Vilka? Det drar mest åt dom svarta.



    


Av beckaf - 18 januari 2014 13:20

Muskeln utgår med åtta taggar från utsidan av de åtta nedre revbenen. Muskelns nedre fibrer löper brant nedåt och fäster på höftbenskammen medans de övre fibrerna löper snett nedåt-framåt och övergår i en senhinna som sammanflätas med m. rectus abdominis i den s.k rectusskidan


Av beckaf - 16 januari 2014 14:21

Som lång tjej har jag alltid haft problem att hitta så långa jeans som jag vill ha och behöver. De flesta affärer har jeans till tjejer som är runt 1.70, whay toooo short ;) Lite shopping senare och två nya Cheap Monday fixar biffen!

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards