beckaf

Alla inlägg under december 2013

Av beckaf - 9 december 2013 22:14

Två timmar på gymmet, nytt schema och en hel ny spellista på spotify, vilken kanonkväll.

Bröst, biceps och triceps idag.

Imorgon är det rygg och axlar.


Hittade ett svart linne från Gina idag, duger bra att svettas i. Jag har väldigt svårt för Gina, handlar nästan aldrig där längre och har inte gjort det på länge, det känns så B att handla där. Men sånt här som man ska svettas i, det duger alldeles fint fint därifrån. Ni får ursäkta mig ni som  Gina lovers, tack men nej tack asså. Annars funderar jag å att beställa hem ett par till Six D, eller så kanske jag smäller till med en tidig julklapp till mig själv och ett  par camo från BetterBodies.


 


~


 


"IŽm not the greatest; IŽm double the greatest. Not only do I knock em out, I pick the round"

- Muhammad Ali


Av beckaf - 8 december 2013 17:48

Chillat, bakat mammas underbara frallor och njutit av både en och två till lite glögg.

En ost/skinkpaj är i ugnen, en fräsh sallad till och det bara vattnas i munnen. En bastu till kvällen, kanske vi tom vågar springa ut och hoppa i snön ;)

Sköna söndag.
Puss

Av beckaf - 7 december 2013 23:30

Värsta bästa kvalitetstiden med hjärtat nu på kvällen. Legat i sängen i flera timmar och bara vart, pratat och myst. Skrivit klart mitt nya schema :) Nu ska det bara in på datorn och ut renskrivet och redo att sättas till verket på måndag. Till hjälp har vi en fantastisk bok som vi köpte tidigare i år, allt om styrketräning och kroppens anatomi. Den går igenom hela kroppen och övningar till varje muskel. Den är grym!

Nu ska jag bädda ner mig och läsa på lite så jag kommer ngn vart i ARTboken. Det plingade nyss till i Google apps inkorgen, meddelande från läraren om betyg från förra kursen - VG! Aah, somnar fint sen ;)
Puss

Av beckaf - 7 december 2013 17:38

Älskling och jag ska snart sätta oss ner och gå igenom mitt nya tränings-schema. Det kommer bli tyngre och mer byggande nu, men samtidigt utnyttja mina smala muskler och forma.


    


Jag har mycket kontakt med min stora fitessidol och min stora inspiration Larissa, en sån j*la grym brasilianska med fantastisk fysik. Har fått grymma råd och tips, jag är evigt tacksam för att kunna baka in sådant i mitt nya program. Här är hennes Instagram för er som vill kika: http://instagram.com/larissareis007#



Åååh jag älskar detta, det här med att ha ngt gemensamt med den man delar livet med (inte bara snabba bilar och 50-tal), och något så hälsosamt och livsviktigt som träning. Att kunna träna både tillsammans och var för sig men att komma hem och kunna motivera varandra och ge feedback och råd. Det är grymt! Träning är viktigt för båda oss, vi har tränat hårt hela livet båda två :)


 

Av beckaf - 6 december 2013 12:30

Här kommer några bilder på hur det ser ut hemma hos oss i juletid :) Det enda rummet i huset som jag inte hunnit med riktigt är sovrummet, har lådan liggandes nedanför sängen men jag har inte hunnit. Bara granen som ska upp nu :) Det här huset är verkligen ett "vinterhus", det är så mysigt vintertid, jag älskar det!


Christer Sjögren – White Christmas

 


       



     


Av beckaf - 6 december 2013 11:00

Ush, jag skulle aldrig ha tänkt att det faktiskt skulle vara mysigt med LITE snö.. Tji fick jag! Men men, bara till att plocka fram alla mysiga Uggs och mina nya Björn Borg Moonboots :)

Kaoset fortsätter utanför. Ligger nerbäddad i en varm säng och läser inför kommande kurs samt inför min extra utbildning som ART-instruktör. Kaffe och pepparkaksfil, mums!

Av beckaf - 5 december 2013 12:44

 

Av beckaf - 5 december 2013 09:56

Här kommer en bildbomb av collage från Danmark. Massa blandade bilder.

En sak som slog oss direkt när vi kom dit var hur grönt det är, tom rosorna var fortfarande utslagna.

Den sista bilden är något som hotellet fixade, varje år har dom något som heter Lonely Christmas Tree, då har dom en stor julgran i lobbyn där man kan lägga valfria julklappar under som går till fosterbarn i Danmark. Man får köpa vad man vill och lägga där under, skriva på paketet vilken ålder och kön man har köpt till, så delar dom ut alla paket den 20 december. Och för varje paket skänker hotellet 10 danska kronor till UNICEF. Vilken otrolig gest!! Så jag köpte bla en tiara och massa annat och det kändes så himla bra i hjärtat. Dock var det mycket miär i Danmark, väldigt påtagligt och mer öppet än hemma i sthlm :/


Sen är det lite bilder från den fantastiska julmarknaden i Köpenhamn, det är finmiddag på Plaza, lite relax och lite lokala pubbkvällar samt på den söta lilla hotelrummet i sthlm, haha, nästan lite k.fobi. 

Kanonhelg.


                   




Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards