beckaf

Alla inlägg under november 2013

Av beckaf - 15 november 2013 19:28

Väldans vad torrt det har blivit här inne.
Jag skyller på träningen just nu :) Som sagt, har ett hektiskt 2veckors schema med puls deluxe. Inne på dag 5, idag vart det utelöp i motvind, horribel historia men väl genomförd. Det handlar om att hitta andningen vid kyla. Eftersom vår övning blir utomhus i bitande kyla, långa sträckor, oändlig fysik så behöver jag vänja lungorna.

Lovar att uppdatera mer. Har en hel ledig helg utan läxor, helt otroligt :) Hjärtat har öppnat en kall öl åt mig och nu ska vi njuta av en film.


Av beckaf - 12 november 2013 10:51

Jahapp, såg nu att min lärare har skickat ut dagens tentafrågor till hemtentan. Har inte öglat igenom dom än, såg att det bara var 4 frågor. Helt plötsligt känns det som att det behövs enorma svar på dessa 4 frågor :P

Ska hämta en kopp kaffe, pressa lite apelsiner och ta ett glas juice, sedan är jag redo.

Wish me luck!


 

Av beckaf - 11 november 2013 20:30

Ligger i sängen, äter en Kesella - äpple/kanel och dör godöden! Mmmmmm..

Körde en regäl repa idag på bandet. Kommer att koncentrera mig på löpningen dom närmaste 15 dagarna. Det är det här jag gillar med träning och att vara aktiv militär. Helt plötsligt svänger det. Helt plötsligt har du en övning som kräver nogrann precision, uträknad fysik och maximal träning innan. Just en sådan har jag åkt på om 2veckor så bandet är min bff dessa 14dagar framöver. Biljett bokad uppåt i landet där jag ska vara med en skara Jägare från I19, pansarbataljonen. Jag hoppas ni hängde på att det inte är några sketna rådjursjägare jag ska go wild ´n crazy med, haha ;) Det kommer bli awesomesauce!


Svettlökish deluxe nu, ska nog ta och hämta upp hjärtat från kontoret och ta ett bad. Han ska få uppgiften att massera ett par stela springvader. Den lyckosten va, ha ha! Ledig imorgon... Med hemtenta! Håll tummarna :)


Åh ni alla där ute som tränar, vi är en enad unit som ska visa respekt och vara förebilder. Det är vi inte när vi tycks tro att vi har rätten att klaga, kränka och klanka ner på folk och tro att vi helt plötsligt är experter på träning. Well, jag har tränat i snart 22år, jag är ingen expert och jag utger mig ALDRIG för att vara det. Och jag ger mig ALDRIG på folk som tränar, äter, bantar eller vad dom nu gör. Ännu en gång, man har ingen susning om vad som ligger bakom vissas beteenden och ageranden. Därför ska man aldrig hoppa på folk. End of story - be nice!


 


Skysst svettfrilla va!

Av beckaf - 10 november 2013 22:51

Var inne på Din Sko´s hemsida idag och kikade efter ett par skyssta, lite högre stövlar/kängor att ha nu höst/vinter. Har ett par som jag köpte där förra året, lite lägre med nitar på. Men just ett par högre stövlr skulle sitta bra. Åh där var dom! Åh jag älskar dom och bara längtar tills dom dimper ner hos mig i veckan. Min polare gick in 5 min efter mig för att beställa och då var alla storlekar förutom 41 slutsålda! Så om ni är en bigfootgirl, in och köp innan även denna stl tar slut :)


 

Av beckaf - 10 november 2013 18:25

Medans hjärtat är på gymmet passar jag på att slå in några av hans julklappar. Jag har vart ute i god tid, kommer bli så skönt att slippa stressen sen. Nästan allt är inhandlat till honom, tänkte mer kolla om jag hittar lite snyggt i Danmark om två veckor :)

Det skulle ha vart mysigt med lite varm glögg och jullåtar till.. Men det kommer!



NEW

Av beckaf - 9 november 2013 15:48

Även fast jag ogillar det så in iiiiii norden, nu kan den vita snöäckelpäckelgrejen komma. Har laddat med mina Uggs - (äkta, what else!) -i alla möjliga färger och nu även Björn Borgs Moonboots. Ha ha!


   

Av beckaf - 9 november 2013 15:11

Godag.

Ush vilken tråkig och grå dag, inget skönt väder alls :/ Jag och hjärtat har fått ganska mycket gjort ute idag. Så skönt att vara ute i luften. Han på tomten, fixade det sista i vedboden, fixade båttaket. Jag har höstknoppat mitt lilla öppeträd, rensat bort alla sommarblommor, ska fylla på med vinterljung nu ist. Plockat bort alla utemöbler på altanen och verandan. Nu kan den vita skiten komma och försvinna lika snabbt igen.


Ikväll blir det soffhäng med mitt hjärta och bara ta det lugnt. Kanske en film, kanske en bio.

Puss


 

Av beckaf - 9 november 2013 14:49

Jag är en riktig Nike tjej. Tycker att min samling med olika Air Force har tagit över, så nu är ett par sjukt snygga blå/svarta Air Max 90 på g hem till mig. Hinner ha dom lite om vädret fortsätter att vara så här. Kommer bli grymma till våren!


   


Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards