beckaf

Alla inlägg under oktober 2013

Av beckaf - 16 oktober 2013 14:41

Åh vad jag har sett fram emot att skriva det här inlägget om gårdagens match mellan Sverige och Tyskland.

JAG RIKTIGT MYSER! ;)



Om det är en sak jag har lärt mig som sportintresserad, så är det att alltid vara tyst tills det är klart. Det har räddat min image många gånger - tyvärr kan jag inte säga detsamma om andra ;) Min facebook och blogginlägg hade statusuppdateringar igår liknande: "wow, 2-0 till sverige, in your face tyskland". "så himla bra sverige, visa tyskarna var skåpet ska stå".



Behöver jag säga att jag veeeeeerkligen myser när jag skriver det här?!

När matchen var klar skrev jag lite fina svar till alla statusar. När folk tog ut segern i förskott vid 2-0 underläge till Tyskland så gick jag lugnt ner och hjälpte älskling med golvet en sväng. Jag var inte ens bekymrad över att tyskland låg under. Så bra är detta land, så att man aldrig behöver vara orolig :) Ja och när jag kom upp några minuter senare var det helt plötsligt 4-3 till Tyskland.

HOPPSAN! ;)



Sen vart det 5-3 till Tyskland.

HOPPSAN!



Och sen vann Tyskland över Sverige.

Nejmen se där! För ni trodde väl inte på RIKTIGT att Sverige hade en chans mot Tyskland som är en världsnation i fotboll?! Ha, pappskallar! Jag kan ju tillägga att sist Sverige spelade mot Tyskland så vart det 4-4, det betyder att det är oavgjort och SIST Sverige vann mot Tyskland var 1958. Ha ha! Jag känner att jag stannar där, för det är IN YOUR FACE så det behövs liksom inget mer ;) Tack amen!



Det är sååå kul att läsa om när folk tar ut en omöjlig seger i förskott och skriver som om sverige någonsin hade en chans... Hoh oh ho, hur dumma ser folk inte ut efteråt när dom postat såna inlägg, ha ha!



   


ON TOP OF THE WORLD

On Top Of The World by Imagine Dragons

Av beckaf - 16 oktober 2013 14:27

Men huajeda mig vad jag ser fram emot nästa vecka och helg! Det kommer verkligen gå i girlie-theme från torsdag till söndag. På tisdag har jag sista övningen på en halv månad så torsdagen innebär att jag har bokat tid för att få naglarna gjorda, fransk manikyr. Fredagen är jag bokad på Salong Beauti i Sundsvall där jag ska förlänga ögonfransarna, heavenly like. Fredag eftermiddag ska jag, Ida och Zanna käka, shoppa och på kvällen blir det ett glas vin och tjejkväll. På lördagen är allt bokat för alla oss tjejer, det blir femkamp, finmiddag och utgång



 

Av beckaf - 15 oktober 2013 19:01

Wooho taggad till tusen inför fotbollen om en timme. GO DEUTSCHLAND!


Av beckaf - 15 oktober 2013 10:00

Ja är det inte vackert så säg. Amfibiekåren, Afghanistan. Bland det most badass vi har i det svenska försvaret, finfina grabbar som är lite finare - lite bättre.


Självklart Djurgården


 

Av beckaf - 14 oktober 2013 20:59

Ha ha, vilken bussresa jag hade idag, helt otroligt!

Eftersom min bil är på lagning var jag tvungen att ta bussen ner till byn och handla. Annars hade jag lätt gått 4 km, men nu när jag är sjuk var inte det inte direkt ngt jag ville göra när jag försöker bli frisk. Äh jag var med om det mesta på denna bussresa, skratta så jag höll på att krokna, samtidigt som jag pratar med Linda, haha. Det är dom små sakerna i livet som gör den stora skönheten!


Var hemma idag från skolan, väntar verkligen ut i det sista. Men imorgon måste jag nästan gå för vi ska på föreläsning med Nakken på Forsa. Aldrig att man missar amerikanen! Har mest sovit hela dagen, vart helt slut. Nu ska jag dricka en kopp te med hjärtat och pysa på ett tag innan sängen kallar igen, trött konstant igenom denna förkyldning, men nu har det börjat vända tack och lov. Puss och hej


 

Av beckaf - 13 oktober 2013 16:34

I helgen gjorde jag och hjärtat det sista vi kunde göra nere i gästrummet, innan det är dags för hantverkarna att göra the final touch nu i veckan - koppla element, lägga golv och finlira. Vi målade fönster, slipade garderoberna och målade dörrarna hela helgen så det är klart.

Iom slipningen har vi haft alla våra kläder i svarta säckar, huller om buller! Men idag är allt klart och torkat, bara att dra fram grovdamsugaren och göra rent i garderoberna. Sen kom monsterarbet.. I med alla kläder igen. Passade på att strukturera om och vika ihop allt i vardagsrummet innan jag bar in allt, nu ligger det ihopvikt och i färg/formordning. Men vad kläder man har asså, crazy!

Till veckan är allt klart där nere och det ska bli underbart! Åh det nya golvet ska inte bara in i gästrummet utan vi ska lägga nytt i hela nedervåningen i samma färg och golv. Kommer bli sjukt snyggt!



Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards