beckaf

Alla inlägg under augusti 2013

Av beckaf - 9 augusti 2013 19:07

Gokväll! Nermyst i onepieceīn, smuttandes på en iskall whiskey för min hals. Efter förkyldningen kom hosta, med flera dagars hosta låter jag nu mer som Joplin. Trött på att inte kunna träna, inne på snart tredje veckan. Linda ringde, hon hade kört ett hårt pass inne på H Gym, Frank hade undrat vart jag var och tyckte det var tråkigt att jag inte var där. Gulligt! Laddar upp till veckan istället, ett konstant vilande och c-vitamin-ätandes..


En kall liten whiskey är inte bara för min joplin röst, utan också för att fira lite.

Ni kanske vet att vi har något som kallas LIA (Lärande i arbete) i vår utbildning, en lång praktik. Förra gånger, i våras, var jag hemma i sthlm. Denna gång ligger lian lite tidigare, redan i slutet av januari. Jag är en sådan människa som alltid ligger steget före, även denna gång. Skolan har inte ens börjat och jag kammade hem min lia igår! Jag menar, vi är 30st i klassen som ska ut på praktik igen, samt så börjar det nu ett gäng "ettor" som också ska ut på lia. Lite smart måste man ju vara, dessutom kan jag sitta och rulla tummarna och bara lata mig, för jag har mitt på det torra och det är så skönt. SBC tyckte att jag var en seriös tjej som var ute nästan ett halvår i förväg.


Hade vart i kontakt med Sundsvalls Beroendecetrum förra veckan, dom ringde tillbaka då jag har en fd arbetskollega som jobbar där, som hade pratat så bra om mig så dom var super intresserade. Igår åkte jag upp dit för att träffa dom.. Efter en kvarts prat och kaffe så hade jag kammat hem hela min lia och jag var så himla glad och dom med. Han berättade chefen att dom väntat på den perfekta praktikanten och med mina meriter och det jag har/gör jobbat med så var han super imponerad. Det slog mig när jag satt där, skrattade och berättade om mig själv och det jag gör och har gjort tidigare, att jag faktiskt är imponerad av mig själv med. När jag var på väg hem och tänkte tillbaka på det jag berättade så blir jag så himla stolt över mig själv, över all denna jobb-kunskap och erfarenheter jag besitter, blott 26år gammal. Idag är det ju en viktig del att utbilda sig vidare och inte stå och stampa på samma ställe. Att vidareutbilda sig idag är ju verkligen framtiden, för man vill ju inte stå på samma ruta med ett halvdant jobb, utan man vill ju ha fina meriter och bra utbildningar som ger ett bra avlönat jobb! Jag är så glad att jag vidareutbildade mig efter gymnasiet, för med varje utbildning kommer nya jobb - ju högre man klättrar destu högre upp kommer man. Idag klättrar ja bara högre och högre på karriärstegen, tackvare att jag inte nöjer mig med vad som helst.


Jag tänker inte avslöja så mycket mer än att detta är ett stoort steg i min jobbkarriär och jag ser fram emot det så jag håller på att spricka! Dom är ju ett 12-stegsprogram så det ska bli helt fantastiskt roligt!


Det är mycket bra förändringar på g nu, till och med min snygga monroe (överläpp) piercing har fått ryka nu. Konstig känsla, den har suttit där i 10år! Lite nya tatueringar är på g, mestadels påbyggnader av dom fina som sitter på lår och mage, jag vet bara inte vilken jag ska börja med :)



Nu ska jag hoppa i kläderna och åka iväg till stugan med hjärtat.


 

Av beckaf - 9 augusti 2013 16:43

Lunch med mamsen!


 


Av beckaf - 7 augusti 2013 21:08

Trött jänta här..

Trots det har jag knappt lyft en finger idag, förrens nu på kvällskvisten. Lugn förmiddag i stugan med älsk och svärisar. Sover alltid som en klubbad säl där, min svärfar säger att det är björkarnas sus som gör det. Grabbarna och jag åkte sedan mot Hassela, släppte av dom på golfbanan och jag bruppa iväg till jobbet. Skulle lämna lite skattepapper till chefen - ibland verkligen älskar jag att vara student, sen hälsa på mina kids och bästa arbetskollegor. På måndag drar skolan igång och jag känner mig totalt oinställd på det. Det är ju för bövelen fortfarande sommar!? Åh andra sidan går vi bara mån-tis-ons, rätt ok!


Mycket händer här hemma på huset, det genomgår lite av en makeover. Älsk har rivit hela skorstenen som ska byggas upp, ny och snygg. Samt så är nedervåningen/källaren + gästrummet nu under lupp. Gästrummet kommer också få en snabb makeover nu i dagarna, ny färg, nytt golv och så ska vi skeppa den stora dubbelsängen och köpa en lite mindre. Det ska också bli ett kontor/studiehörna där, det är ett måste nu när vi är studenter igen. Jag snart examinerad b.pedagog med tunga inriktingar och hjärtat blivande elkrafts ingenjör. Fina titlar för fint folk :)


Mitt i allt så planeras det nu för fullt för två resor också.

I slutet av denna månad packar vi bilen jag och hjärtat och drar ner till Götet till Jīs lillebror. Vi har sådan tur att alla är lediga då, K har precis mönstrat av då (han jobbar som kapten i norge) och vi två är lediga. Götet ska göras med allt vad det innebär samt Ullared! Bra att vi tar bilen tyckte shoppingtokiga jag, älskling bara suckade och pussade mig på kinden, ha ha! Sen så planeras det en resa om ett år, då hjärtat och jag sticker till Grekland i två veckor. Jag har aldrig vart där och J har inte vart där sedan han var liten, och vi har tittat ut lite mer lugna öar, där det inte är så mycket turistorter, noga med hotell precis vid stranden och lite annat lyx! Vi bestämde oss för det landet på en gång, eniga till tusen från första början.. Vi tänkte först på Thailand, men sen nää, jag tycker thailand är så b. Greklands vackra öar vart det istället :)


Nu ska jag fortsätta äta upp min apelsin och dona vidare i gästrummet. Puss


 

Av beckaf - 7 augusti 2013 19:46

Hej.! Igårkväll var det en sådan vacker solnedgång, jag har aldrig sett något liknande. Hjärtat och jag var i stugan och myste på, bestämde oss för att ta en fisketur i sommarkvällen. Kvalitetstid! Många fina framtidsplaner smiddes i båten där vi lugnt satt medans himlen vart rödare och rödare. Älskarīt!


   



Av beckaf - 5 augusti 2013 10:38

Älskar min gröna klänning!

Av beckaf - 4 augusti 2013 22:25

Hej.!
Vilken fin avslutning på denna söndag. Innan jag och Linda stack iväg bakade jag helt super awesome kesofrallor. Så sjukt goda och nyttiga. Älskling och jag tog en varsin nybakt, smöret ba smälte och ett glas kall mjölk till, mmhm!

Sedan dess har vi slitit bland äckliga kryp jag och Linda! Men som vi skrattat där bland buskarna :) Jag kom iaf hem röd om fingrarna med fem liter hallon! Underbart till hösten när det börjar bli kallt och mörkt - perfekt för vitaminrik smoothie på egna hallon.

Tappade upp ett bad, nu är jag helt mör. Ska dra igång någon film på Ipaden och bara vara. Hjärtat och hans bror är och sjösätter båten, så det dröjer innan han är hemma och jag hinner nog somna innan dess. Godnatt :)


Av beckaf - 4 augusti 2013 13:29

Solen skiner, älskling tvättar båten, nykokat kaffe och jag i hängmattan ätandes på nyplockade smultron från trädgården.


Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards