beckaf

Alla inlägg under juli 2013

Av beckaf - 12 juli 2013 20:04

Hej.. Det är väl ganska förståligt att bloggandet uteblir sommartid och speciellt när man har semester :)


Men mina senaste dagar har vart fantastiska med sol, bad, födelsedag, kärlek, utflykter, vänner och sommarljumma fester. Igår köpte jag lite ny jord åt en utav mina födelsedags presenter, mina jordgubbar. Just nu får dom stå på balkongen tills dom börjar ta sig, sen får dom flytta till framsidan. Så himla mysigt!


Semester en vecka till, sen jobbar jag 3 dygn, sen ledig, jobbar fyra dygn, ledig, jobbar ett dygn sen har jag semester i två veckor till innan skolan drar igång. Till veckan ska jag chilla extra mycket hos mamma och bara ligga på latsidan. Fram tills nu har jag faktiskt knappt latat mig något alls, det har vart hård träning samt otroligt mycket övningar/träning med kompaniet och en ny kompanichef.


Det kommer lite mer bilder också. Nu ska jag dock lägga mig i hängmattan med en skål nygräddad blåbärspaj, glass och jordgubbs-saft. Blåbären är egenplockade, pajen är supernyttig med grahams/dinkelmjöl, salt och olivolja; alltså inget socker, bara fiber och havre. Glassen är egengjord i vår nya glassmaskin med bla casein protein och saften har jag fått i födelsedagspresent av min grymma gympartner, egengjord på hennes jordgubbar.


Puss


 


 

Av beckaf - 10 juli 2013 23:16

Intensiva dagar med semester och födelsedag.. Imorgon kommer en uppdatering på det mesta :)

Puss

Av beckaf - 8 juli 2013 23:09

Nytränad för andra ggn idag, nydushad och nu ska jag sova som det stora barn jag är. Sista kvällen som 25åring, woop!


 

Av beckaf - 8 juli 2013 10:36

Godmorgon!

Fantastiskt med två veckors semester. Börjar jobba den 19:e tom den 1:a augusti, sedan har jag ledigt i nästan två veckor till innan skolan drar igång. Härligt är det också med en ny hängmatta som jag fick av hjärtat igår i förskott. Ha ha, jag har tjatat om en ny hängmatta i tre år men vart för snål för att köpa en själv.


Igår firande hjärtats familj mig i förskott eftersom han stack till jobbet imorse, då jag fyller år imorgon, på en tisdag..Roligare veckodag får man leta efter!

Gårdagen var fantastisk. På morgonen fick jag frukost på sängen av hjärtis och massor av paket att öppna. Varav ett var min nya hängmatta som han byggde ihop åt mig så jag kunde ligga och glassa hela dagen. På eftermiddagen åkte vi till stugan och åt tårta, badade, låg på stranden och på kvällen vart det en bastu med bad.


Kl tio igår kväll slocknade jag, helt utslagen.

I helgen blir det mer firande av mamma och gänget. Vi ska vara i stugan, fira mig, gå på Färilamarknaden och naturligtvis - dragracing.


 

Av beckaf - 7 juli 2013 22:47

I torsdags ringde min chef och sa - "instinktivt tänkte jag på dig, får jag lämna dina uppgifter till enhetschefen på ett behandlingshem för tjejer i Ö.sund?" Om ni inte visste jobbar jag själv på ett behandlingshem för ungdomar, så att bli rekomenderad så här av högt uppsatta människor är jäkligt roligt och en boost för självkänslan.

Fick även ett mail från vår fantastiska behandlingsansvarig idag. I det mailet fanns info om ett center i LA som han ville att jag skulle kontakta, and yet - visit! Iom mina planer för något framtida som jag inte avslöjar riktigt än.. Dom skulle tydligen uppskatta mitt besök och vice versa.

Så himla kul!

Av beckaf - 7 juli 2013 17:28

Har hängt på stranden hela dagen med hjärtat. Sommarfräknarna är här, det är 28+ och livet leker.

Puss

Av beckaf - 6 juli 2013 18:33

Gokväll.

Idag har jag och hjärtat haft en underbart fin sommardag. En donardag men andra ord, samt varvat med solstolarna. Har verkligen haft en pysseldag med allt, tvättat upp all tvätt, dragit fram vattenslangen och vattnat precis alla blommor, rabatt som innomhus blommor, nya gardiner, städat undan alla skolböcker och mappar från förra året då det snart kommer nya, ätit mina egna smultron, städat, plockat sådana vackra buketter från mina egna rabatter - helt underbart, klippt häcken, handlat till tårtorna imorgon, älskling drog fram grillen och jag åkte och hämtade ut mina nya Nike Air Force skor.


Intressant va! Nu vet alla vad jag gjort hela dagen nästan..


Blommorna på första bilden är ur egen rabatt, visst är det vackert! En underbar dag i solen :)


 


 


 

Av beckaf - 6 juli 2013 13:05

I ett underbart väder står Grevinnan och blickar ut över sina ägor :)

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards