beckaf

Alla inlägg under juni 2014

Av beckaf - 18 juni 2014 10:49

God eftermiddag!

Lediga och lata dagar, så himla härligt! Är ledig fram tills på tisdag och solen gassar här utanför, ska lägga mig i hängmattan nu :) Är jag ledig tar jag verkligen tillfället i akt att vara just ledig, samla energi och bara vara.

Jag hoppas att vädret hinner ändra sig till midsommar, just nu ser det blött ut :/ Förra året var ju helt fantastiskt varmt. På lördag sitter jag bänkad då Tyskland spelar.

Haha, jaa ni.. Är det någon som vet när Sverige spelar?

Nää just det.. dom är ju inte ens med! Såååå var det ;)

Tyskland spelade sin första match i måndags mot Portugal och divorna Pepe och Ronaldo. De två gjorde inget annat än att sura och grina. Pinsamt. Tyskland gjorde 4-0. Är jag förvånad? Inte ett dugg. Det är ren och skär njutning att kolla när Tyskland spelar som kungar, alltid! Mitt tyska hjärta är alltid lika stolt!

Nu ska jag ringa upp min andra släkt i usa på Skype och prata lite med min fyrmänning Sam som just nu är hemma från Afghanistan och flottan!

Puss

Av beckaf - 15 juni 2014 23:55

Hur kan man inte älska att bo här, just här där vi bor, jag och min älskade fästman. Bland vita syrener och en böljande blå sjö, där hittar jag lugnet i en annanrs så kaosartad värld. I ett yrke fullt av misär och motgångar, här laddar jag batterierna. Här samlar jag kraft för att vara en styrka bland de som behöver min hjälp.

A feeling of peacefulness, a state of freedom from storm or disturbance.


Av beckaf - 15 juni 2014 08:51

Godmorgon!

Två koppar rivigt kaffe på jobbet så jag vaknar till. Insåg precis att jag missat att ta med min lunch imorse, var ett under att jag ens tog mig hit så trött som jag var. Jobbade elva timmar igår, sov 6 timmar, upp nu och jobba åtta. Slutar 16, sen är jag ledig i lite mer än en vecka, hoppas på fint väder så jag bara kan ligga och glassa i hängmattan!


Imorgon fyller min älskling år, så då blir det dunderkalas :) Mitt älskade hjärta, vad skulle jag göra utan dig. Min finaste skatt!


 

Av beckaf - 14 juni 2014 14:42

Lite nytt till garderoben! En snygga rosa skjorta, en vit tunika som man kan knyta en siden rosett eller vara utan och mina uuuunderbara virkade shorts, jag är dökär i dom!


         

Av beckaf - 14 juni 2014 11:55

Japp, just nu kan jag titulera mig pedagog med vissa inriktingar som min specialitet. Två fantastiska år och mer ska det bli :) Vi hade några timmar på skolan i onsdags, lärarna höll lite tal mm, sedan drog vi upp till Köpmanberget där vi vart bjudna på lunch och det skulle delas ut lite saker. Jag åkte sen hem till pappa och blev firad, sedan vidare hem till mamma och blev firad. Här kommer ett gäng bilder från denna underbara dag!


En nyexad brutta på morgonen


   


~


Champagne, lunch och avslutning


         


~


En svalkande öl i solskenet med pappa


 


~


Sedan bar det hem till mamma och hennes underbara herrgård. Där blev det mys bland grönska, stora trädgårdar, amerikanare, rosbuskar, finmiddag i en stor glasveranda alá chabby chick, mys med min älskade fyrbenta man och rosébubbel i syrenbersån. Mamma bor så fantastiskt vackert så ni anar inte!


           

Av beckaf - 13 juni 2014 09:33

Underbart att starta morgonen med att hämta ut massor med nya kläder!

Av beckaf - 13 juni 2014 00:21

Heeej!!
Gud, det har varit så himla mkt dessa senaste dagar, jag hinner inte med ngt.

Slänger in en fin uppdatering imorgon.
Puss

Rebecka

    

     

Ett tysk/svenskt sommarbarn, född och uppvuxen i Stockholm. En äkta livsnjutare som sedan några år tillbaka bor i Hälsingland, ute på landet i sitt drömhus med sin älskade sambo.

 

En pangbrud med båda fötterna inom Försvarsmakten med insatskompetens och en kärlek för tunga vapen och långa övningar i oåtkomlig mark.

 

Träning är min livsstil och jag befinner mig 24/7 på gymmet i stenhård träning, samt i form av militärträning.

 

Jag är utbildad Behandlingspedagog med inrikting mot KBT och jobbar inom missbruksvården. Annars hittas jag lättast i min vackra trädgård, eller i min blåa Dodge i cowboyhatt och boots.

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards